А бяха времена, когато Passat използваше W8 двигател

Пламен Георгиев,
Volkswagen Passat W8

Volkswagen

П реди няколко дни Фил Лебо от CNBC написа в Twitter, че шефът на BMW не възнамерява да спре развитието на двигателя с вътрешно горене. Последваха много коментари в социалната мрежа, които откровено се присмиваха на Ципсе за това му изказване, дошло няколко дни, след като босът на Audi заяви, че неговата компания няма да разработва нови ДВГ.

Така стигаме до основният въпрос: не е ли прекалено рано да се говори за окончателната смърт на двигателя с вътрешно горене? Отговорът тук може и да е отрицателен, след като в Европа редица компании вече заявиха готовността си да предлагат само електромобили.

Историята на успеха на Volkswagen започва преди точно 75 години

Сигурно е едно: бъдещето (към днешна дата) изглежда предрешено в полза на електрическите автомобили. А не беше толкова далеч времето, само преди 30 години, когато Volkswagen (марката, която има най-голям потенциал да се изравни по продажби с Tesla, а може би дори да я изпревари) предлагаше семеен автомобил с 270 к.с., идващи от W8 двигател.

Първият W-образен двигател на Volkswagen е създаден под давлението и прякото участие на Фердинанд Пиех, който тогава оглавява концерна. Той е направен от три 6-цилиндрови VR6, конфигурирани под формата на буквата W. Този двигател прави своята премиера в концепцията Bugatti 18/3 Chiron, като в последствие е префасовиран в прословутия W16 двигател за моделите на Bugatti (и W12 за гамата на Bentley). Но един от по-неизвестните деривати е W8 моторът, задвижващ Passat.

Tихият революционер навършва 50 години

За т. нар Transparent Factory на VW в Дрезден се знае много. Тя е утопичната мечта на Пиех, в която се правеше Phaeton (а сега в нея се правят електромобили). Но не e широкоизвестен фактът, че има Passat с W8 мотор, също една от утопиите на Пиех. Този 4,0-литров W8 мотор обединява два VR4 блока върху един разпределителен вал, разложени под ъгъл 72 градуса. Той генерира 270 к.с. и 370 Нм, монтиран надлъжно в моторния отсек на Passat с предно предаване.

Моделът се предлага в периода между 2001 и 2004 г., като той трябва да привлече „клиентите, търсещи висока динамика и качество, предлагани в достъпен пакет”. Стандартно моделът се предлага със задвижване на четирите колела 4Motion (с 6-степенна ръчна или 5-степенна автоматична трансмисия). По онова време това е най-скъпият Volkswagen. От него са произведени само 11 000 екземпляра.

Пролетта дойде, Dacia обяви цените на електрическия Spring

Електрическото BMW iX 40 идва на цената на стандартно Х5

Новото Peugeot 308 изглежда като концептуален модел

Източник на статията: Vesti.bg

студени досиета Volkswagen Volkswagen Passat W8