Hyundai Motor планира да продава по половин милион електромобила годишно до 2025 г., опитвайки да настигне конкуренцията. Някои анализатори смятат, че целта е прекалено консервативна.
Това съобщение на петия по големина автомобилен концерн в света идва като поредното потвърждение за посоката на развитие, която бе приета след миналогодишното назначаването на Еуисун Чунг за изпълнителен вицепрезидент на Групата.
Преди година Hyundai анонсира инвестиция в размер на $35 млрд. в мобилност и други авто технологии до 2025 г., след като месец преди това вече бе инвестирал $1,6 млрд. в сделка с Aptiv за разработването на технологии за автономно управление.
Вчера южнокорейската компания заяви, че планира да лансира 16 електрически модела до 2025 г., които трябва да помогнат за увеличението на този род коли 17 пъти (от 33 000 през 2018 до 560 000 през 2025 г.). И въпреки това, тази цифра пак ще е под 10% от световните продажби за тази година.
Макар ръстът да изглежда колосален, той пак е доста далеч от предвижданията, които направиха част от другите големи. Volkswagen AG очаква да произведе 22 млн. е-коли през следващото десетилетие, докато General Motors се цели в годишни продажби от 1 млн. е-коли към 2026 г.
“Това не е амбициозна цел. Ако Hyundai не успее да ускори обемите достатъчно бързо, цените на електрическите автомобили ще натежат на печалбата,” смята анализатор на Eugene Securities & Investment.
Hyundai пък се притеснява, че “доставките на електромобили ще задминат търсенето през втората половина на следващата година”.
Ето го: законодателят VW Golf в своето осмо поколение