Ч акането свърши. Днес Volkswagen разкри официално осмото поколение на Golf, макар снимки на модела да изтекоха малко преди световната премиера на един от най-чаканите автомобили.
От пръв поглед става ясно, че моделът отново залага на еволюцията, макар екстериорът да е претърпял нужната промяна, като става въпрос не само за естетика, а и за аеродинамика. Като цяло новият Golf изглежда по-агресивно. Това се дължи на широкия въздуховод в предната броня, тънката радиаторна решетка и новата оптика на фаровете, както и издутия, релефен преден капак.
Макар да се виждат някои прилики с други модели в резултат на стандартизацията на гамата към „фирмената стилистика на марката”, новият Golf няма как да бъде сгрешен с друг модел на Volkswagen.
Що касае аеродинамиката, то, както уверява компанията, всеки панел е бил така конструиран, че крайният резултат е постигането на коефициент на челно въздушно съпротивление от 0,275.
Седмият Golf (който е реализиран в почти 6-милионен тираж) бе първият модел на Volkswagen, качен на модулната платформа MQB. Наследникът му използва еволюция на същата архитектура. Дължината на Golf VIII е 4282 мм, широчината е 1789 мм, височината 1456 мм, докато междуосието е 2636 мм. Това значи, че новият модел е с 26 мм по-дълъг, с един по-широк и с цели 36 мм по-нисък от предшественика си. Въпреки увеличаването на габаритите, новият Golf е с 35 до 70 кг (в зависимост от версията) по-лек от досегашния модел.
И ако промените в екстериора може да бъдат наречени еволюционни, то в интериора е настъпила истинска революция. На първо място: бутони са останали само на волана и още няколко на централната конзола. Всичко останало, дори шибедахът, се управлява със сензори.
Второто, макар то да се набива веднага на око, е „цифровото работно място”, както го нарича Volkswagen. Това е 10,25-инчовия приборен панел, съединен с дисплея на мултимедийната система, чийто диагонал варира от 8,25 до 10,25 инча в зависимост от нивото на оборудването.
Оттук само започва цифровизацията на Golf. В него ще може да разчитате на гласовия помощник „Алекса”, дело на IT-гиганта Amazon. Още по-интересното е, че Volkswagen Golf ще е първият модел в Европа, предлагащ технологията Car2x, достъпна в стандартното оборудване на модела. Тя работи на базата на 5G и позволява обмен на данни между автомобила и инфраструктурата. Тази новост се допълва от системата Travel Assist, която може да ускорява, завива и поддържа скорост до 210 км/ч. Car2x използва информация за пътната ситуация, получавана от други автомобили и транспортната инфраструктура, като целта й е да гарантира безопасно движение при активиране на Travel Assist.
VW Golf VIII
Volkswagen държи курс към електрификацията: новите бензинови Golf-ове ще работят съвместно с 48-волтова ел. система на принципа на „мекия хибрид”. Тази система намалява разхода на гориво с до 0,5 л/100 км, твърди компанията.
Самата моторизация започва с 1,0 TSI evo (90 и 110 к.с.) и 1,5-литров TSI evo (130 и 150 к.с.). Ще има и дизел с обем 2,0 литра и мощност 115 и 150 к.с. Трансмисиите ще са 6-степенна механична и 7-степенна автоматична с двоен съединител. На по-късен етап ще се появи версията e-Hybrid с 204 к.с., в състава на която ще влиза 1,4-литров бензинов мотор, както и версията GTE с мощност 245 к.с. През 2020 г. на пазара трябва да видим и Golf TGI на газ със 130 к.с.
Междинната стъпка по пътя към пълна електрификация: BMW 530e (тест драйв)
Honda ускорява плановете за електрификация
Електромобилите са почти двойно по-скъпи от конвенционалните модели