Т ри години преди предварително обявеното, Honda планира да електрифицира всичките си основни модели в Европа. След премиерата на Honda e, компанията вече готви втори изцяло електрически модел.
Това Honda обяви по време на събитие в Амстердам. „През 2016 г. Honda заяви своя ангажимент към електрификацията – с ясен фокус върху хибридите, плъг-ин хибридите, електромобилите и автомобилите с горивно клетки,” заяви Катсуши Иноуе, президент на Honda Motor Europe. Междувременно бе решено, че бизнесът в Европа ще е „фасадата” на проекта за повсеместна електрификация на Групата.
Затова целите за Европа се изместват с три години напред, а също и заради желанието на марката да задоволи клиентите. “Миналата година лансирахме първия хибрид CR-V в Европа, който днес съставлява 60% от продажбите на модела,” коментира Том Гарднър, старши вицепрезидент на Honda. Премиерата на Honda e се състоя преди малко повече от месец на салона във Франкфурт, като от компанията се хвалят, ще са получили 45 000 заявки с интерес към модела, чийто продажби ще започнат през лятото на 2020 г.
Догодина на пазара ще се лансира и новият Jazz, който ще се предлага само като хибрид в Европа. До 2022 г. ще последват още четири модела, включително “стилен SUV” и още един чист електромобил, допълва Гарднър.
Интересен факт за Jazz e:HEV, както е наречен моделът: хибридът разчита на два електромотора, които гарантират, че през по-голямата част от времето задвижването е електрическо. Единият е наречен TRC, а другият GEN – първият осигурява задвижването, а вторият е генератор мотор за възобновяване на енергия. В режим Hybrid генераторът създава електричество посредством двигателя с вътрешно горене и регенерацията, която или се съхранява в батерията, или се пренася директно към TRC за задвижване на колелата. В малък скоростен диапазон, който се отваря между 80 и 100 км/ч, най-ефикасно е директното задвижване на колелата от ДВГ. В другите случаи Honda очаква генерирането на електрическа енергия да увеличи ефикасността. В момента данни за моторите и батерията все още липсват.
За своята електрическа офанзива Honda се доверява на своите партньори. Заедно с Hitachi се разработват и произвеждат електромоторите. Ubitricity (AC зареждане на пътя), Moixa (AC зареждане в дома) и EVTEC (DC зареждане) доставят подходящите зарядни и софтуер.
Междинната стъпка по пътя към пълна електрификация: BMW 530e (тест драйв)
Електромобилите са почти двойно по-скъпи от конвенционалните модели
SUV са повишили драстично консумацията на петрол и емисиите парникови газове