С лед като избра първо да представи електрическия кабриолет Fiat 500, сега компанията лансира и конвенционалния хечбек 500, макар че за модела 500 е трудно да се използва определението конвенционален.
Подобно на кабриолета, новата електрическа версия на емблематичния Fiat 500 се лансира първоначално в специалната версия La Prima, предлагана в три ексклузивни цвята: Ocean Green, Mineral Grey и Celestial Blue. В допълнение на това модификацията включва full LED фарове, 17-инчови лети джанти, хромирани детайли е еко кожа за седалките и арматурното табло. Крайният резултат е един изключително шикозно изглеждащ автомобил.
Новият електрически модел разчита на батерия с капацитет 42 kWh, която захранва електромотор с мощност 116 к.с. Максималният пробег по цикъла WLTP възлиза на 320 км. В този конкретен случай динамиката не е от съществено значение, но за протокола: ускорението до 100 км/ч трае 9 секунди (спринтът 0 – 50 км/ч отнема 3,1 сек), а максималната скорост е 149 км/ч.
Fiat е оборудван новия 500 с бордово бързозарядна система с капацитет 85 kW. Тя позволява зареждане на батерията на 80% за 35 минути на бързозарядна станция. Две са възможностите за зареждане в домашни условия: първата е системата easyWallbox, която се свързва директно към домашен ел. контакт, без да се налага професионална намеса. Тя зарежда новия 500 с до 3 kW. Системата може да се оптимизира до 7,4 kW, позволявайки пълно зареждане на батерията в домашни условия за 6 часа.
Новият Fiat 500 е първият модел в сегмента, който предлага автономно управление от Ниво 2. Той е и първият модел на FCA, предлагащ инфоразвлекателната система UConnect5, която се управлява от 10,25-инчов сензорен екра.
В Италия специалната серия Fiat 500 La Prima може да се поръча от 34 900 евро, като в цената е включена и системата easyWallbox.
И автопаркът на Великобритания ще минава на ток
И Гърция ще електрифицира автопарка си, дава данъчни облекчения
Германия залага всичко на електрификацията, дава до 9000 евро субсидии