Г ермания даде ясно да се разбере, че електромобилите са от първостепенно значение за бъдещето на нейната автомобилна промишленост. Правителството на Ангела Меркел вече обяви мерките за съживяване на бизнеса, в които голяма роля играят субсидиите. Вторият стълб са данъците. До 2030 г. електромобилите са освободени от всякакви данъци. Не така стои въпросът за собствениците на конвенционални автомобили, отделящи над 95 г/км емисии СО2, тъй като техният данък ще се повишава „на етапи”.
Германия залага всичко на електрификацията, дава до 9000 евро субсидии
В понеделник стана ясно, че първи ще пострадат собствениците на големите SUV-модели (и спортни модели), които консумират много гориво, следователно отделят повече вредни емисии. Купувачите на големи кросоувъри, отделящи над 195 г/км, ще бъдат обременени с двойна данъчна тежест. Това се предлага в нов проектозакон, представен в понеделник. Отделящите под 95 г/км няма да се облагат с допълнителни налози. Предстои да се разбере с колко и как ще се увеличат данъците на новите автомобили, отделящи между 95 и 195 г/км емисии СО2.
И автопаркът на Великобритания ще минава на ток
В същото време Reuters съобщава, че мрежата обществени зарядни станции в Германия се е увеличила с почти 60% (около 10 000) през последната година. Това ще рече, че в страната вече има 27 730 станции (от 17 400 през май 2019 г.). Бързозарядните станции са 14%.
Част от плана на правителството, за който писахме миналата седмица, предвижда 2,5 млрд. евро за изграждане на зарядни станции и развитие на технологията.
В момента в Германия има регистрирани около 280 000 електрически и плъг-ин хибридни автомобила. Настоящата зарядна инфраструктура може да се справи с около 440 000 подобни автомобила.
И Гърция ще електрифицира автопарка си, дава данъчни облекчения
Проучване: Е-колите носят милиарди под формата на социални ползи