Н яма да коментираме ефектът, който Covid-19 оказа на световната икономика, в частност на автомобилната промишленост. Факт е, че продажбите на автомобили се сринаха драматично, само Китай вече успя (почти) да излезе от тежката криза, почти изравнявайки продажбите с нивата от май миналата година.
Не такова е положението в Германия, където за изминалия месец продажбите са с 50% надолу спрямо май 2019 г. А ситуацията във Великобритания е още по-трагична: -89% през май, което е най-ниското ниво от 69 години.
Интересното в случая е, че за втори пореден месец най-продаваната кола в Обединеното кралство е Tesla Model 3.
Още по-интересното е, че всички категории електрифицирани автомобили бележат голям ръст на пазарния дял. Така например чистите електромобили имат пазарен дял от 12% през май, докато през май 2019 г. той е бил 1,1%. Дизеловите (особено) и бензиновите автомобили губят пазарен дял, докато останалите електрифицирани класове (плъг-ин хибриди, хибриди, дизелови меки хибриди и бензинови меки хибриди) бележат ръст на пазарния дял.
И Гърция ще електрифицира автопарка си, дава данъчни облекчения
На този фон Reuters предава информация на The Telegraph, според която Борис Джонсън ще обяви схема за субсидиране с до 6000 лири водачите, които се откажат от бензиновите и дизеловите си коли за сметка на електрически. Очаква се тази новина да бъде съобщена на 6 юли.
Напомняме, че Франция и Германия вече обявиха плановете си за сериозно подпомагане и субсидиране покупките на електрически автомобили в страната, като към този ход се присъедини и Гърция, макар не и в такива финансови размери.
Проучване: Е-колите носят милиарди под формата на социални ползи