С ветият Граал за електрическата мобилност се смята твърдотелната батерия. Но има и още един бокал на вечността: паритетът между цените на електромобили и конвенционални модели. Много са мненията по тази тема, като най-оптимистичните са, че това ще се случи след година-две. Но не и според Джим Фарли, големият човек във Ford.
Той смята, че равенство на цените на EV и колите с ДВГ ще бъде постигнато чак след 2030 г., когато производствените процеси се опростят, ще са нужни по-малко части и по-евтини материали, пише Insideevs.com, позовавайки се на Reuters.
Фарли добавя, че за т. нар. наследствени производители електрическите ще продължат да са по-скъпи от техните конвенционални модели, докато не достигнат своето второ-трето поколение, което ще стане към края това десетилетие или началото на следващото.
След 2030 г. разходите ще спаднат благодарение на „драматично по-ниското трудово съдържание”. Казано по друг начин – заради по-лесното производство на бъдещите EV, които ще имат по-малко части, ще са оборудвани с по-малки батерии и ще използват по-евтини материали за тях.
Ford вече започва да въвежда мерки за намаляване на разходите, но без това да засяга крайния клиент. За Explorer ще се намали броят на комбинациите за окабеляване на модела, ще се намали броят на конфигурациите за F-150, но по-интересното е, че следващото поколение на най-продавания пикап в света ще е с до 2400 части по-малко от настоящия модел.
Джим Фарли вярва, че повече пари може да се спестят от онлайн продажбата на електромобили и от софтуерни услуги. Ford в момента има 200 000 клиенти за автопилота Blue Cruise и 400 000 за услугите Ford Pro.
Изпълнителният директор предвижда „ускорение на сътрудничеството”, визирайки скорошното споразумение с Tesla за ползване на мрежата зарядни станции Supercharger. Особено важни са сътрудничествата за компании, които нямат достатъчно ресурси, за да изградят пълна екосистема за своите EV.