О т години темата за паритета на цените витае в пространството, но до момента (с отделни изключения) такъв не е постигнат. Вероятно в един момент ще се стигне и до него, но COVID-19, кризата с чиповете, кризата с енергийните източници и гигантските цени на суровините доведоха до точно обратното, скок на цените на всички автомобили, в частност на електромобилите.
Имайки предвид това, Изпълнителният директор на Volvo Джим Роуън вярва, че електромобилите ще достигнат ценови паритет с конвенционалните си роднини до 2025 г. От днешна гледна точка това твърдение изглежда нереалистично, тъй като очертаващата се рецесия и високите цени на суровините и енергията не вещаят светло бъдеще, поне не в краткосрочен план.
Нещо повече, шефът на Volvo, който залага всичко на електромобилите, смята, че компаниите не трябва да разчитат на държавните субсидии за успех. Те трябва да намерят начин да произвеждат електромобили, които хората могат да си позволят. Според Automotive News, Роумън е изказал тези свои тези на събитие в Стокхолм:
Смятаме, че ще стигнем [до ценови паритет]... около 2025 г., когато ще има достатъчно технологии, които да намалят цената на батерията. Технологията ще увеличи пробега. По-малки батерии, но по-голям пробег, на по-ниска цена – ние ще стигна до там."
Както става ясно от това изказване, вместо да говори за понижаване цените на батериите като цяло, Роуън изтъква напредъка на технологиите като основополагащ за постигането на бленувания паритет, тъй като тя ще позволи с по-малки батерии да се изминават повече километри.
Преди дни Volvo представи своя 7-местен електрически флагман EX90. По време на церемонията компанията загатна за задаващ се по-малък електрически кросоувър, който ще бъде представен през 2023 г. По-малките електромобилите трябва да помогнат на Volvo да продават в по-големи обеми и да намалят цените.