В началото на седмицата се преведе среща на акционерите, на което Джим Фарли, изпълнителен директор на Ford, маркира плановете на компанията, която влиза в ерата на амбициозен ръст по три направления: двигатели с вътрешно горене, електрическо задвижване и търговски автомобили.
Фарли обеща всичко онова, което един инвеститор би желал да чуе: Ford няма да гони ръст на пазарния дял, а ще се фокусира върху намаляване на разходите и подобряване на качеството, за да се намалят гаранционните жалби. Бе изтъкнато, че ще се увеличат маркетинг разходите за автомобилите с ДВГ, като част от печалбите ще бъдат насочени към развитие на електромобилите.
Всичко това идва на леко смущаващите финансови параметри за първото тримесечие. Заглавията от него бяха, че Ford губи по около $60 000 на всеки продаден електромобил, докато Ford Blue и Ford Pro продължават да печелят. Все пак тук трябва да се отбележи, че Ford прави много сериозни инвестиции в електрическата мобилност, които са включени в сметката.
Едно от основните направления в стратегията ще се фокусира върху софтуера и подобряване на продуктовия микс, увеличаване на печалбата. Фарли иска да предлага на клиентите „специално създадени изживявания”, а не да се гони „пазарен дял в претъпкани категории”.
Един такъв пример е класът на 5-местните електрически SUV, в който до 2025 г. Фарли очаква поне 45 модела. Това не значи, че този сегмент ще бъде изоставен, но Ford тръби за нов ел-SUV с три реда седалки. Да не забравяне, ме компанията се изтегли от сегмента на седаните, когато спря Fusion през 2020 г.
Ford иска да намали гаранционните претенции. Това ще стане чрез повишаване на качеството. Компанията вече тества ключови части до момента на счупването им, за да определи границата на издръжливост и слабите точки, за да бъдат неутрализирани. Това едновременно ще подобри качеството и ще намали разходите в дългосрочен план. Друг начин за това е стремежът да се намали броят на частите, използвани в конвенционалните автомобили. Според Yahoo Finance, новият F-150, който трябва да дебютира по-късно тази година ще предлага 2500 по-малко части от предшественика си.
Ford предстои да предприеме търговска политика, която използва Tesla. Никакви отстъпки от цените (макар Фарли да обещава поне 5% намаление на цените), по-малък (или никакъв) инвентар в дилърствата, повече онлайн продажби. По този начин трябва да се премахне възможността на дилърите да налагат големи надценки, които засегнаха едни от най-търсените модели: F-150 Lightning и Bronco Raptor.
Продажбите на конвенционални модели са от изключително значение за Ford, тъй като те финансират планираната инвестиция от $50 млрд. за електрификация.
Ford използва срещата с инвеститорите, за да обяви, че е подписал договори с пет нови доставчици на литий. Компаниите добиват суровината от САЩ, Канада и Чили, което значи, че бъдещите EV на марката ще се класират за субсидията от администрацията на Байдън.
Тези договори трябва да позволят на Ford да постигне производствената си цел от 2 млн. електромобила годишно да края на 2026-а.