Г отлиб Даймлер е човекът, който патентова прототипа на модерния бензинов двигател. Наскоро компанията, носеща неговото име, лансира последното си поколение двигател с вътрешно горене, който може да се окаже и последен. Причината за това е насочване на целия ресурс в посока на електромобилите.
Според германското издание Auto Motor und Sport, Маркус Шаефер, водещ развойната дейност на Daimler, е заявил, че в момента няма планове за развитие на следващо поколение двигател с вътрешно горене. Усилията на концерна ще бъдат насочени към нови електрически системи за задвижване.
Макар инвестициите за нови двигатели с вътрешно горене да секнат, Шаефер отбелязва, че ще продължи работата по някои специфични части, за да се подобрят съществуващите ДВГ.
Развитието на едно поколение двигатели с вътрешно горене трае много дълго време, а това вече е от ключово значение. Вече няколко държави въвеждат или заявяват готовност за забрана на продажбите на нови автомобили с конвенционални двигатели. Този процес може да започне още през 2025 г. (най-реалистично 2040 г.), което само по себе си обезсмисля инвестиции в ДВГ.
Е-колите са бъдещето в Европа, сега и клиентите трябва да го разберат
75 млрд. евро за трансформация на немския транспорт
Това е една от причините, която тласка концерни като VW и Daimler да преосмислят дългогодишните си стратегии за развитие на двигателите. На изложението във Франкфурт и двата концерна потвърдиха намеренията си, като преди време Mercedes обяви, че ще предлага електрическа версия на всеки свой нов модел до 2022 г.
Това не означава, че продажбите на автомобилите с ДВГ ще спрат, нещо повече, те ще продължат да носят печалбите на своите компании още доста време, докато електромобилите станат рентабилни. Така например електрическият Porsche Taycan ще излезе на печалба поне след две години, а Porsche е компанията, която печели най-много на един продаден автомобил.
Назад към доброто старо време с BMW Z4 M40i (тест драйв)