З а да постигне целите за опазване на климата, Германия трябва да преобразува транспорта си до 2030 г., при това драстично. За целта Федералното министерство на транспорта планира да инвестира 75 млрд. евро в електрическа мобилност и жп-транспорт.
Седем милиона електрически автомобили, половината от всички автобуси с нулеви вредни емисии, километри велоалеи – това предлага като визия Sueddeutsche Zeitung преди решаващото събрания на кабинета на 20 септември. Планираната мултимилиардна инфраструктурна програма ще отиде не само към железопътния транспорт (около 20 млрд.), а също и за електрически транспорт по пътищата.
За целта се обмисля субсидията да стане 4000 евро при покупката на електромобил на цена до 30 000 евро, което трябва да стимулира пазара за малки електрически автомобили. За електрическите таксита се обмисля субсидия в размер на 8000 евро, докато вторичният пазар на електромобили може да се окуражи с 500 евро. Освен това, до 2030 г. всеки втори автобус в страната трябва да се движи на ток.
Всичко това се цели в постигането на 7 млн. електрически автомобила по пътищата на страната до 2030 г. За целта е необходимо да се изгради съответната инфраструктура, като Германия планира да направи такава, която да поеме 10 млн. електромобила. Последното преброяване на BDEW (бизнес организация за енергийната и водна индустрия) показва, че в страната има 20 650 обществени зарядни точки.
Към края на август BAFA бе получила 135 193 заявки за екологичен бонус, от които 89 864 са били за чисти електрически автомобили, 45 236 за плъг-ин хибриди и 93 за автомобили с горивни клетки. До 7 млн. пътят изглежда доста дълъг.
На тези марки явно не удовлетворяват Зелената партия, чиито представители искат да се забранят продажбите на автомобили с ДВГ от 2030 г., както и да се спрат субсидиите за дизеловите и другите горива от полезни изкопаеми. В същото време „Зелените” предлагат 5000 евро “Umweltprämie” (plug-in grant) и климатичен бонус за хората, които замърсяват по-малко околната среда с парникови газове.
Германия се цели в съкращаване на транспортните емисии с 40% (спряво нивата от 1990 г.) до 2030 г., но към момента това няма да може да се случи. Канцлерът Ангела Меркел смята, че това ще е „херкулесова задача за нас и нас”, фраза, извадена от обръщението й към автомобилната индустрия при откриването на автомобилния салон във Франкфурт.
Еколози посочиха с пръст „най-мръсните” производители