В одородният BMW iX5 минава последна фаза на тестове в Северна Швеция, недалеч от Арктическия полярен кръг, обяви баварската марка.
В края на тази година компанията ще произведе и пусне в продажба малка серия от версията, но целта на екстремните проби не е само по отношение на iX5 Hydrogen, а също така за самата технология и за това да се насърчи използването й.
По този повод BMW изразява задоволство от представянето на автомобила при температури до минус 20 градуса по Целзий. То е “без ограничения”, както се посочва в прессъобщението.
Не си влияе от ниските температури, остава същото, както при нормални условия. Нещо, което все още не може да се каже в пълна степен за електрическите автомобили по отношение на пробега и живота на батериите им в такава среда.
Това са и големите предимства на този тип задвижване, казва Юрген Гулднер, вицепрезидент на подразделението, което се занимава с водородните проекти на BMW.
Споед него технологията с водородните горивни клетки “комбинира най-доброто от двата свята” - на двигателите с вътрешно горене и електрическите коли. Колкото до първия - динамиката и всичко по отношение на употребата в ежедневието, не се променят. Зареждането на водородните клетки отнема малко време - минути. И нулевите емисии, като говорим за предимствата на втория.
iX5 Hydrogen използва два карбонови резервоара за горивните клетки, които превръщат водорода в електричество. То зарежда монтиран отзад електромотор, който развива 369 к.с. Единствените емисии от процеса са пара и остатъчна топлина, използвани за отопление на купето.
А един от проблемите за по-масовото навлизане на тази технология е, че липсва добра инфрастурктура за зареждане на водород.