П осочената цифра идва от проучване на Centre for Solar Energy and Hydrogen Research Baden-Württemberg (ZSW). Същото казва, че през 2018 г. по света е имало 5,6 млн. електрифицирани модели. През 2019 г. в Китай те са били 3,8 млн., в САЩ почти 1,5 млн. Пълните хибриди и автомобилите с горивни клетки не са включени в тази цифра. В статистиката влизат само автомобили, които се зареждат с кабел.
Както се казва и в други проучвания, например eMobility Report на CAM, ръстът в продажбите отбелязва стагнация, дори спад на тези два супер важни пазара. През 2019 г. в Китай са регистрирани 1 204 000 автомобила, зареждани с кабел (-52 000), а в САЩ 329 500 (-31 800). Резултатът е, че през 2019 г. се отбелязва нов връх, но ръстът спрямо 2018 г. е минимален – от 74 той се свива на 4. Спокойно може да се направи извод още сега, че за 2020 г. дори може да няма ръст, а сериозен спад, тъй като китайският пазар (като цяло) пострада много от коронавируса, а орязването на субсидиите ще има изключително негативен ефект върху продажбите на електромобили в поднебесната.
Електромобилите може да сринат германската автомобилна промишленост
В противовес на двата най-големи пазара, този в Германия отбеляза положително развитие, макар общата бройка да не е голяма, но ръстът е значителен. Броят на електромобилите (пак повтаряне – зареждани с кабел) е 231 000, казва докладът на ZSW. Това се дължи на субсидиите за плъг-ин хибридите, заради които ръстът на новите регистрации скача от 24 на 61%, като през 2019 г. в страната са регистрирани 108 600 нови е-коли. Това поставя страната на трето място в класацията на ZSW.
Работи ли Tesla по батерия с капацитет 110 kWh
По този начин Германия изпреварва Норвегия, в която през 2019 г. е имало 81 540 нови регистрации. Но за сметка на това в Норвегия делът на електрическите автомобили е цели 57%, докато в Германия той е 3%. В Китай процентът е 3, в САЩ - 2.
Промяна има и в класацията на марките с най-много електрически коли. През 2018 г. BYD и Tesla изпревариха лидера Nissan. Ситуацията е променена през 2019 г.: докато BYD успява да увеличи новите регистрации минимално (от 215 800 до 219 000 за година), Tesla направи огромен скок със своите 361 000 нови регистрации. Така Tesla е компанията, продала най-много електрически автомобили през 2019 г.
Що касае комулативните нови регистрации, Tesla изпреварва BYD, заставайки на върха на списъка с 875 000 електрически коли. Следва BYD с 737 000 автомобила (макар тук да са включени много PHEV, докато при Tesla те са само чисти електромобили), третото място е за BAIC (480 000). Nissan е четвърти (463 300), следван от BMW (398 000) и VW (351 000).
Ето едно решение на проблема с малкия пробег на е-колите
Най-разпространеният електромобил в света е Model 3 – за три пълни години на пазара той е продаден в тираж от 445 000 бройки (само през 2019 г. са регистрирани 297 000). Следват Nissan Leaf и Tesla Model S. Единственият немски модел в Топ 10 по общи нови регистрации е BMW i3с над 155 000.
Mercedes дърпа шалтера на някои модели и двигатели