А ко се вярва на изтекли документи за фърмуера на контролната система, то Tesla работи по батерия с капацитет 110 kWh. Ако това наистина е така, то пробегът на моделите на американската компания ще скочи доста над 400 мили (644 км).
Това твърдение може да се проследи до хакера Джейсън Хюс, който е собственик на Tesla. В Twitter Хюс пише, че има „packID” който започва от “полезни ~109 kWh (400+ мили)”. Блогът Teslearati спекулира, че, ако нетният капацитет е 109 kWh, то брутната стойност трябва да е поне 115 kWh.
Макар всичко това да не е доказано, този туит заслужава внимание, тъй като именно Хюс е човекът, който пръв пише за планираната версия P100D на Model S през 2016 г.
Spent a little time RE'ing some recent Tesla BMS firmware.
— Jason Hughes (@wk057) February 19, 2020
Some variables were tweaked to fit 108 cell groups (~450V pack).
There is a packID that starts life set to ~109 kWh usable (400+ miles).
Bunch of other tweaks suggest prep for new S/X/3 pack configs at some point. 🔋
Кога (ако въобще стане) трябва да очакваме тази батерия – Хюс не казва. Той не уточнява и от къде е черпил информацията, която го води до това заключение. Но всичко това не бива да е изненада, тъй като през януари Илон Мъск каза, че Model S скоро ще надскочи прага от 400 мили пробег, когато обяви резултатите за последното тримесечие на 2019 г. Към момента Model S Long Range е с пробег 370 мили (EPA).
Ако такова нещо наистина се случва, то информация (официална) за него би трябвало да получим през април, когато ще се проведе т. нар. „Battery Day”.
Едно е сигурно: инженерите на компанията не бива да мислят за финансови пречки. Наскоро компанията увеличи капитала си, като събра около $2,3 млрд. Това стана чрез пускането на точно 397 500 нови акции, а цената на всяка от тях бе доста атрактивна: 767 долара. Атрактивна, защото цената им вече е над 900.
Резервациите за теслата на Tesla достигнаха 535 000
Ето едно решение на проблема с малкия пробег на е-колите
Когато имаш качествено обучение, студентите се дипломират по този начин