Всичко в най-амбициозния проект на AMG се прави ръчно

Хиперавномобилът ONE се прави на ръка на 16 станции от 50 специалисти, като част от елементите се сглобяват, разглобяват и след това финално се сглобяват

Пламен Георгиев,
Mercedes AMG ONE

Mercedes-AMG

Х иперавтомобилът, който на практика представляват болид от Ф1 за пътя, влиза в производство. Ще бъдат произведени само 275 бройки от автомобила, за който Ола Калениус, шеф на Mercedes-Benz, преди време беше казал, че вероятно бордът на директорите е бил пиян, когато са дали зелена светлина проектът да бъде разработен.

А той е съвместно дело на AMG и подразделението High Performance Powertrains, същото, което произвежда двигателите за екипа на Тото Волф във Формула 1. Именно на опита във Ф1 се базира хибридния 1,6-литров V6 турбо двигател, подпомаган от четири електромотора. Затова и производството на задвижващия тракт на Mercedes-AMG ONE се осъществява в Бриксуърт, мястото, където се правят и задвижващите системи за Mercedes‑AMG Petronas F1. Финалната сборка се прави в Ковънтри.

Mercedes-AMG

Mercedes‑AMG ONE е най-амбициозният проект, който някога сме предприемали – от развитието до производството”, коментира Филип Шимер, председател на борда на директорите на Mercedes‑AMG GmbH.

И не случайно, все пак процесът на развитие на ONE продължи цели 5 години. Сега производството му ще се извършва изцяло ръчно, на общо 16 станции. Много от стъпките наподобяват създаването на най-скъпите и емблематични ръчни часовници: някои подсисмети първо се сглобяват, тестват се, след това се разглобяват, за да бъдат отново произведени и внедрени в автомобила. Това важи, например, за карбоновия монокок и свързването към него на всички подвижни части, включително покрива, които също са изработени от карбон. Именно „кожата” на хиперавтомобила е тази, която се сглобява първа.

Имайки предвид факта, че дебелината на карбона на места е едва 1,2 мм, работата по монокока е наистина сведена до изключително педантична. След като всичко се сглоби, вратите и капаците се разглобяват отново, след това всичко се боядисва на ръка, чек след това се монтират отново на купето.

След това на ред идва монтирането на двигателя. Казвам монтиране, защото 1,6-литровият V6 турбо мотор, високоволтовата батерия и четирите електромотора идват от Бриксуърт, където са преминали всевъзможни тестове на стенд по същия процес, по който се тестват и задвижващите единици в болидите на Люис Хамилтън и Джордж Ръсел.

На 16-те работни и тестови станции работят малко над 50 специалисти. Последната фаза от процеса е изпитания в реална обстановка на близката писта. След като той даде зелена светлина, автомобилът се опакова и се транспортира до централата на AMG в Афалтербах. Там всеки собственик преминава техническо обучение и получава своя автомобил.

Mercedes-AMG One Mercedes-AMG Mercedes