П рез 2017 г Mercedes-Benz представи на света плановете си да създаде хиперавтомибил с технологиите и задвижването на болид от Ф1. Вероятно най-трудното за осъществяване на Project One е именно хибридното задвижване, което да копира това от шампионската технология, с което екипът на Тото Волф доминира хибридната ера във Ф1.
Оригиналният план бе моделът да дебютира през 2019 г., като бяха предвидени 275 бройки от One. Както добре знаем, One все още не е видял бял свят, като по пътя си той се срещна с безброй трудности.
На въпрос кога дългоочакваният хиперавтомобил най-после ще бъде готов, Ола Калениус се пошегува по следния начин:
"Екипът на AMG и подразделението High Performance Powertrain Formula 1 дойде при нас преки около четири години и каза: „хей, имаме страхотна идея, нека сложим двигател от Формула 1 в сериен автомобил”. Ще трябва да се върна назад и да проверя часа на срещата ни, но съм сигурен, ме бяхме пияни, когато отговорихме ДА”, казва Калениус.
AMG One е труден проект, но Mercedes е твърдо уверен, че ще завърши работата по него. „След няколко седмици” се очаква нови около AMG One. Дали ще става въпрос за серийния вариант или за техническите характеристики, това предстои да разберем съвсем скоро. На този етап е ясно, че производството му ще стартира тази година. Така че съвсем скоро ще го видим готов. А и да не забравяме факта, че AMG празнува 55 години, така че този повод няма как да бъде подминат.
Хибридният задвижващ тракт на машината ще е съставен от 1,6-литров V6 с мощност 748 к.с., който ще може да се развърта до 11 000 об./мин. Той ще бъде подпомаган от четири електромотора с мощност 408 к.с. Два от тях ще задвижват предните колела, един ще се грижи за коляновия вал, а четвъртият ще „помпа” турбото” на ДВГ-то.