Б осът на Volkswagen Херберт Диес признава, че Tesla има значителна преднина при софтуера и използването му в програмата на автономно шофиране. Поне така става ясно от изтекла комуникация между висшия мениджърски състав на концерна. С нея разполага немското издание Automobilwoche. Става ясно, че Диес получава „главоболие” от лидерството на Tesla. Същият смята, че софтуерът на Tesla е „по-добър от на всеки друг автомобилен производител”.
Tesla води с 6 години пред VW и Toyota, когато стане дума за електроника
Тук трябва да кажем, че Tesla бе компанията, която въведе т. нар. over-the-air софтуерна актуализация. Така всеки клиент получава последната версия, без да се налага да посещава дилърства. Първоначално на това се гледаше като на функция, подобна на смартфон, позволяваща клиентът да добие по-високо удовлетворение от автомобила си. Но с течения на времето дистанционната софтуерна актуализация еволюира, за да се превърне в основно средство за постигане на пълна автономност.
Как Volkswagen планира да продава повече от Tesla
Най-голямото притеснение на шефа на VW е свързано с използването на софтуера в програмата Autopilot: „Това, което ме притеснява най-много, са качествата на асистиращите системи. Половин милион Tesla функционират като нервна система, която непрекъснато събира данни и осигурява на клиентите ново удоволствие от шофирането на всеки 14 дни. Никой друг автомобилен производител не може да прави това днес.”
Електрическият VW ID.3 все още има сериозни софтуерни проблеми
Диес има предвид факта, че Tesla не разчита само на лабораторно усъвършенстване, а на всичките продадени свои автомобили, от чиито бордови системи събира данни, за да усъвършенства системите за подпомагане на управлението.
Смята се, че Tesla вече е събрала данни за работата на своя Autopilot в продължение на 3 млрд. мили.
За да догони Tesla, шефът на VW сформира нова организация, което „да въведа план за догонване на Tesla”.
Tesla бори Covid-19 с ръст на продажбите от 450% в Китай
Диес признава, че все още имат да изминат „дълъг път”, за да догонят Tesla. В изтеклата комуникация се коментира и огромната капитализация, която Tesla има, въпреки че „разполагаме с марки като Porsche, Audi, VW, Bentley и другите.”
1,5 млрд. евро за завода за литиево-йонни батерии в Полша