Tesla обнови Model S и Model X, но не по традиционния начин (чрез т. нар. фейслифт), а чрез актуализация на софтуера. Така Model S Performance вече е по-бърз от Bugatti Chiron: ускорението от място до 97 км/ч (60 мили/ч) при двутонния електромобил вече трае 2,3 секунди, което е с 0,1 секунда по-бързо от мощния 1500 к.с. хиперавтомобил.
Tesla не разкрива как е свалила 0,2 секунди от досегашното постижение на своя модел (при Model X подобрението е с 0,1 секунда – от 2,7 на 2,6 сек). Казва се само, че Model S Performance трябва да потегли чрез използване на новия режим за стартиране, наречен „стойката на гепарда”.
Tesla се учи на „стойката на гепарда”
Кросоувърът Model X Performance е без конкуренция при упражнението от 0 до 97 км/ч, оставяйки зад гърба си дори мощния около 1000 к.с. Jeep Grand Cherokee Trackhawk от Hennessey.
Другото обещание, което дава Tesla, е за „подобрена термална издръжливост”. Няма уточнение какво се има предвид това определение, но може да се предположи, че е намалена склонността към прегряване на електрическия силов тракт и по-дълга продължителност на работа в максимален режим на мощност.
Tesla бори Covid-19 с ръст на продажбите от 450% в Китай
Софтуерната актуализация е безплатна, като механични промени не се правят. Този начин на работа не е чужд за Tesla, дори напротив, обновяването на моделите им става предимно дистанционно. Преди компанията увеличи пробега на своите модели, добави им допълнителна мощност, разшири функционалността на автопилота, дори даде възможност да пеете караоке зад волана (освен всичко друго). До момента има десетки световни и стотици локални усъвършенствания на програмния код, стоящ в основата на успеха на Tesla.
Именно софтуерът на Tesla е този, който създава „главоболия” на босът на Volkswagen Херберт Диес. Германското издание Automobilwoche твърди, че се е сдобило с вътрешна имейл комуникация, според която Диес заявява, че софтуерът на Tesla е „по-напред от на който и да е друг производител”.
Toyota е продала 15 млн. хибрида
TUV класира трошките на пазара
Този Mustang е електрически, има парашут и разчита на 1400 к.с. за драг