О тдавна се говори, че електрическият ID.3, който трябва да проправи пътя на Volkswagen към бъдещето, страда от софтуерни проблеми. Това вече е потвърдено официално, докато вътрешни източници казват, че проблемите са много по-сериозни.
„Зюддойче цайтунг” предполага, че Volkswagen вероятно ще лансира само опростена версия на модела, тъй като софтуерните проблеми са далеч от решаването си. Компанията иска да изпълни предварителния си план, според който моделът трябва да бъде лансиран през лятото. Това потвърди и босът на концерна преди седмица, когато отчете финансовите резултати на компанията. Би могло пандемията ще измести този план за по-късен етап, което към този момент изглежда като добър вариант.
Как Volkswagen планира да продава повече от Tesla
От Волфсбург идват сигнали, че „една или друга планирана функция” ще бъде отменена, като на по-късен етап ще се предложат чрез онлайн актуализация, казва говорител на компанията.
Изданието цитира вътрешни източници, според които горното твърдение е само върхът на айсберга. Според тях, автомобилите са далеч от готови. Друг източник смята, че компанията „дори не е близо до масов производствен процес на ID.3”. Херберт Диес със сигурност ще покаже няколко коли това лято, „но ще ги направим на ръка, за да има какво да показва”.
Проблемът на ID.3 се крие в новата софтуерна архитектура, включително операционната система. С нея VW иска да намали сложността с безбройните контролни блокове. В края на февруари се появиха статии, позоваващи се на вътрешни източници, според които софтуерът е бил разработен „много прибързано”, в резултат на което много части на системата не работят ефективно.
Сметките на VW: електрическият ID.3 е по-евтин от бензинов или дизелов Golf
Персоналът е един от големите проблеми. Според германското издание, VW трябва да проучи нов сценарии. Софтуерен алианс с Daimler може да даде отговора. Спекулира се, че вече е проведена среща, на която се е дискутирала възможността за съвместно разработване на операционна система за автомобили. Така не само ще се намалят разходите, но ще се черпят позитиви от споделяне на опит и персонал. Към момента това са само спекулации, но реализирането им не изглежда никак нелогично.
Интересното е, че Daimler вече води преговори с BMW за съвместно софтуерно разработване. А съвместна работа между трите концерна вече изглежда много малко вероятно, най-малкото заради антитръстови причини.
Американската авто индустрия се включва в битката с коронавируса
Е-колите замърсявали повече? Това е мит, казва ново проучване
Audi: 5 електромобила и 12 плъг-ин хибрида до края на 2020-а