Toyota ни впечатли с два модела, Lambo и Porsche пуснаха офроуд машини

Сърбия продължава да привлича инвестиции в автомобилната индустрия, а Полша започва да произвежда национален електромобил с китайска помощ

,
обзор на седмицата 20 ноември

CarMarket.bg

П рез седмицата започна автомобилното изложение в Лос Анджелис, което роди няколко новини, но основните дойдоха от Toyota. Без съмнение акцентът е новата, кардинално нова Prius. Петото поколение изумява със смелия си и атрактивен дизайн, нещо, което не сме свикнали да заявяваме по адрес на Toyota.

Но японският концерн доказа тази си смелост и с втория електромобил bZ, наречен за момента концепт, но реално това е предсериен модел. Иначе в Европа Prius ще се предлага само като plug-in хибрид. Задвижването включва 2-литров четирицилиндров двигател с обща системна мощност от 220 к.с. Това е значително подобрение в сравнение със 121 к.с. от електрически подпомагания 1,8-литров мотор на настоящия модел.

И ако Prius е автомобил за средната класа, двете нови предложения на Lamborghini и Porsche са за тези с много по-големи възможности от на средната класа, както е било винаги. Но разликата този път е, че и двете компании пуснаха офроуд версии на две асфалтови икони.

Lambo Huracan Sterrato e забуен в момента в технологична мъгла, като се знае само, че ще се задвижва от атмосферен V10 двигател, предаващ мощността към четирите колела. Знае се също, че това ще е последният нов модел от Сант’Агата Болонезе само с двигател с вътрешно горене.

Porsche пък ще зарадва само 2500 свои клиенти с 911 Dakar, който отдава чест на триумфа на марката в рали „Дакар” през 1984 г. Клиренсът е увеличен с 50 мм спрямо стандартния 911. И може да бъдат прибавени още 30 мм. Porsche казва, че офроуд режимът High Level, който се активира чрез въртящия се контролер на волана, дава на Dakar ниво на пътен просвет и ъгъл на атака по-големи, отколкото на някои редови SUV автомобили.

Никакви изненади от Rimac Nevera. След като измина четвърт миля за умопомрачителните 8,58 секунди преди малко повече от година, Rimac Nevera успя да ни впечатли отново. В Германия електрическият хиперавтомобил достигна 412 км/ч, с което официално стана най-бързият електромобил в света.

На този фон долетя новината за кацането на Дракарис в Лос Анджелис - Drako Dragon идва с 2027 к.с. и $290 000 бройката. Той ускорява до 100 км/ч за 1,9 секунди. Първите доставки няма да се случат преди 2026 г.

И докато у нас постоянно се говори за трудните времена за привличане на инвестиции, съседната ни Сърбия, която е извън ЕС, привлече поредната в автомобилната индустрия. Словашкият производител на батерии InoBat заяви, че е подписал предварително споразумение със сръбското правителство за изграждане на завод за батерии за електрически превозни средства. Сръбското правителство се съгласи да предостави финансиране до 419 милиона евро.

След като Турция започва производството на първия си собствен електромобил, сега идва ред на Полша да обяви, че планира да направи същото чрез държавната ElectroMobility Poland. Плановете са електрическите Izera SUV и хечбек да бъдат насочени към бюджетния пазар, като се очаква да видим първия модел през 2023 г.

И накрая няма да пропуснем отличниците и двойкаджиите според TUV сред употребяваните автомобили. Ако търсите „нов внос”, то тази класация по категории трябва да ви е настолно четиво.

обзор на седмицата