Забавният офроудър Porsche 911 Dakar ще бъде направен само в 2500 броя

Той се предлага с режими за преодоляване на пресечени терени, може да засрами SUV автомобили

,
Porsche 911 Dakar

Porsche

Е то го обещанието от Porsche с дебют на автомобилното изложение в Лос Анджелис - 911 Dakar. То ще бъде произведено само в 2500 броя.

Ясно е, че сваля шапка на шампиона от рали “Дакар” през 1984 г. Който пък даде началото на двойното предаване в 911.

Всъщност става въпрос за пакет, с който цената на колата в Америка става $223 450 (включително $1450 за доставка). Нали там е дебютът, а тази стойност е цитирана от щатски медии.

В Германия цената на пакета е 26 хиляди евро. Тук влиза двуцветната боя, червените и златни ивици, белите джанти, надписът Roughroads на вратите... Клиентите могат да избират индивидуален състезателен номер между 0-999. И часовник, който върви с колата.

Започваме оттам, че клиренсът е увеличен с 50 мм спрямо стандартния 911. И може да бъдат прибавени още 30 мм.

Porsche казва, че офроуд режимът High Level, който се активира чрез въртящия се контролер на волана, дава на Dakar ниво на пътен просвет и ъгъл на атака по-големи, отколкото на някои редови SUV автомобили. Той е наличен до 170 км/ч, след което се връща на нормалния просвет.

Porsche

Моделът за офроуд също така е настроен да увеличи максимално сцеплението в определени ситуации (пясък, неравности), докато друг нов режим, който Porsche нарича „Рали“, е подходящ за хлъзгави, пресечени трасета. Той изпраща по-голяма част от мощността към задния мост.

И двата режима разполагат с Rally Launch Control.

Porsche

Гумите са 245/45 ZR19 и 295/40 ZR20 Pirelli Scorpion - за всякакви терени. Те разполагат с блокове на протектора с дълбочина 9 мм и два слоя за издръжливост при офроуд.

Можете да изберете летни или зимни гуми Pirelli P Zero.

Porsche

Porsche наложи ограничител на максималната скорост до 240 км/ч, правейки Dakar може би най-бавният 911 от 1983 г. насам. Това беше годината на 3,2 Carrera с нейните 245 км/ч в Европа.

А иначе знаем, че 3-литровият редови 6-цилиндров двигател има по-големи възможности - за 309 км/ч. Той разполага с 480 к.с. и 570 Нм макс. въртящ момент през 8-степенната PDK.

Porsche

Рали машината ускорява от място до 100 км/ч за 3,4 секунди до 100 км/ч. Като се замисли човек, това е впечатляващо постижение, предвид гумите, офроуд пакета и т.н. Но пък теглото е само 1611 кг - със 7 кг по-ниско от GTS.

Porsche

Това е постигнато благодарение на заменения електрическия заден спойлер с фиксиран и олекотен, а на места е използван и карбон като на GT3, по-тънки са стъклата, седалките са спортни и по-леки, а задните са свалени.

Porsche

Porsche Porsche 911 Porsche 911 Dakar рали Дакар офроуд офроудър