Н атоварени дни за Toyota. След като вчера показа напълно преосмисленото пето поколение на Prius, сега Toyota показва bZ Compact SUV, който показва как ще изглежда серийното предложение в супер конкурентния вече електрически SUV сегмент.
Концепцията, както обозначават модела, реално изглежда готов за поточната линия. Ако (или когато) влезе в производство, той ще застане под bZ4X.
Toyota bZ Compact SUV
За съжаление от Toyota не разпространяват абсолютно никакви технически информация. Това, което виждаме, е един изключително агресивен и същевременно атлетично издържана визия на автомобила, което е нещо ново и изненадващо от Toyota. Не само това, дизайнът на bZ изпъква на фона и на останалите конкуренти, защото наистина изглежда впечатляващо. Острата предница с оформените като кука тънки светлини, свързани със светлинна ивица през цялата широчина, видяхме в новия Prius. Може и да прозвучи еретично, но в тази предница могат да се открият прилики с Ferrari Purosangue.
Водещо в оформлението на дизайна, освен чистата агресия, е била аеродинамичната ефективност. Ръбовете на предния капак и над калниците си пасват идеално с извивките в задната част на автомобила, която е стеснена, а покривът скосен, за да се оптимизира обтекаемостта на кабината. От Toyota казват само, че моделът е с „нисък” коефициент на челно въздушно съпротивление.
Задницата също е драматично оформена със супер скосеното задно стъкло (дали се вижда нещо през него, това е друг въпрос) и спойлерът над него. Светлините са тънки, „захапващи” голяма част от задните калници и отново свързани по между си със светлинна ивица. Капакът е абсолютно вертикален.
Най-концептуално изглежда интериорът, може би прекалено футурустично, което ни кара да предположим, че в серийно производство би могъл да претърпи промени. Но това предстои да видим, защото с този интериор хората биха били шокирани, а това не е лошо. Изглежда прекалено изчистено (като болнична стая, но в Япония, не в България), има само два дисплея, странен селектор под тях и вече модерният щурвал (в Lexus се предлага като опция), а не типичен волан. Двата дисплея са извити. Японците предлагат и дигиталния асистент Yui, с който пътниците може да взаимодействат.