Съдът на ЕС: Mercedes да обезщети клиентите си, ако има Дизелгейт

Според институцията компанията трябва да обезщети собственици на автомобили, които са понесли щети, дори без умисъл за злоупотреба

дизел ауспух вредни емисии

iStock

Mercedes-Benz трябва да плати обезщетения за неразрешени т. нар. измервателни устройства в дизелови автомобили, ако собствениците им претърпят щети, постанови Съдът на ЕС.

Германските съдилища трябва да решат дали въпросният софтуер се квалифицира като устройство за защита и дали използването му е оправдано или за заблуждаване на тестовете за вредни емисии, се казва в изявление на институцията, цитирано от Autonews.

Става въпрос за пореден Дизелгейт, като във Великобритания се води дело с над 300 хиляди жалби срещу Mercedes. Има обаче казус и в страни, членки на ЕС.

Ако се установи, че устройството е незаконно и собственикът е претърпял щети, компанията е длъжна да му преведе обезщетение.

Дефектните устройства са механизми или софтуер, които могат да променят нивата на емисиите от превозните средства. Това води до спорове дали производителите ги използват, за да маскират истинските нива на замърсяване на своите коли.

Говорител на Mercedes каза в отговор на решението, че остава да се види как националните съдилища ще приложат решението на Съда на ЕС спрямо федералния закон.

Той добави, че автомобилите на марката, изтеглени и подложени на софтуерна актуализация, все още могат да се използват без ограничения.

Първото дело беше заведено в съда в Равенсбург, Германия от купувач на употребяван Mercedes, чиято система за рециркулация на отработените газове работеше в определени температури. Не и при по-ниски, което доведе до повишени емисии на азотен оксид.

Федералният съд на Германия отхвърли иска за обезщетение с аргумента, че автомобилният производител може да бъде обвинен, само ако се докаже умисъл.

Но съветник на Съда на ЕС коментира миналия юни, че собствениците на коли с такива устройства имат право на обезщетение и в случай на небрежност, не само на умисъл.

Подобен казус има и с Volkswagen, като горното важи и за “Народната кола”, на която Дизелгейт никак не е чужд.

Германският федерален съд насрочи изслушване на 8 май, за да обсъди последиците от решенията на Съда на ЕС върху германското законодателство и кой носи отговорност.

Съдът на ЕС обезщетение софтуер Volkswagen Дизелгейт Mercedes-Benz