О т доста време темата „Дизелгейт” сякаш бе затворена за индустрията и клиентите, но това усещане е било лъжливо. Оказва се, че е подаден най-големият колективен иск пред британски съд. В него се твърди, че дизелови автомобили с марката Mercedes-Benz са били оборудвани с устройства за заблуждаване на тестовете за вредни емисии. Това, естествено, бе отречено от компанията, но съдебната сага тепърва започва.
В началото на миналата седмица се е провело първото заседание по казуса в лондонския Върховен съд.
Тогава е станало ясно, че са подадени почти 300 000 жалби срещу Mercedes-Benz в Лондон, други 35 000 се подготвят. Всички тези жалби се подават в колективен иск, пише Carscoops, позовавайки се на Reuters.
Застъпник на ищците твърди, че автомобилите са били оборудвани със заблуждаващ софтуер за намаляване на емисиите NOx по време на тестове. Той заявява, че Mercedes-Benz не разполага с „разумна защита” за използване на подобни устройства.
Пред съда адвокат Кембъл заявява, че софтуерът „намалява или някои в случаи изключва” системите за контрол на емисиите азотен оксид, когато автомобилът се движи в нормални условия. Той отбелязва, че използването на такива устройства с цел „намаляване на ефективността на системите за контрол на емисиите е забранено”.
Адвокати твърдят, че това ще е най-големият колективен иск пред английски съд.
Mercedes-Benz отрича категорично обвиненията. Писменото становище на марката отбелязва, че „контролът на емисиите е сложен” и че има „съществена вариация в хардуера, софтуера и калибрирането на параметрите” в моделната гама, фигурираща в исковете. В становището се казва, че Mercedes-Benz ще покаже, че няма „намаляване на ефективността” в системите на автомобилите.