Stellantis направи инвестиция от 52 милиона долара във Vulcan Energy Resources, австралийско-германски стартъп, който планира да добива така важния за батериите литий, обяви Autonews, цитирайки изявление на боса Карлос Тавареш.
Срещу тази сума концернът придобива 8 процента във фирмата, което го прави втория външен акционер. Мината е в Северен Рейн-Вестфалия, Германия.
Двете компании са продължили договора си от 5 на 10 години - предишният бе подписан през ноември миналата година.
Тавареш изразява задоволство, казвайки, че сделката ще позволи на четвъртия автомобилен производител в света да посрещне все по-голямото търсене на елетромобили. Stellantis е една от няколкото фирми, наред с Volkswagen, General Motors и Ford, която не крие амбиции от 2025 г. да атакува лидерството на Tesla.
По-рано тази година стана ясно, че Stellantis ще си партнира с Mercedes и Total/Saft за отварянето на три завода за батерии - по един във Франция, Германия или Италия.
Концернът, обединяващ 14 марки от Европа и САЩ, заяви, че се нуждае от 150 гигават часа капацитет в производството на батерии, за да достигне целите си до 2030 г. А те включват пълно скъсване с двигателя с вътрешно горене и същевременно нулеви въглеродни емисии и в заводите.
Vulcan разкрива, че по силата на договора ще осигури на патньора си между 81 и 99 тона литий само за Европа до 2026 г.
Това е една от многото компании, които тестват метод за директно извличане на литий, който използва по-малко земя и подпочвени води. Което го прави по-устойчив от най-често срещаните съществуващи способи в открити мини и езера за изпаряване на саламура.
Същевременно практиката е щадяща околната среда или поне така се твърди.
Vulcan е подписал споразумения за доставка и с Renault Group, производителя на батерии LG Chem и белгийската група за рециклиране Umicore.