Босът на Stellantis: Ако кризата се задълбочи, ще трябва да разчитаме на по-малко клиенти

В този момент не трябва да се спират субсидии и инвестиции в новите технологии, посочи той

Карлос Тавареш

, Getty Images

Карлос Тавареш

И зпълнителният директор на Stellantis Карлос Тавареш отправи предупреждения за последиците от продължаване на кризата и достигане до рецесия по време на виртуална кръгла маса в Германия, цитиран от The Detroit News.

Според португалеца, начело на четвъртия по големина автомобилен концерн в света, ако правителствата престанат да харчат за инвестиции в технологии и за субсидии за покупката на електромобили, това ще забави сериозно преминаването към нулева въглеродна мобилност.

Нещо повече - все по-малко хора изобщо ще си купуват нови коли - поне за известно време.

Тавареш призова централните банки да вземат обмислени решения и че увеличаването на цените и общественият дълг само ще увеличат пропастта между бедни и богати.

А сега е моментът, в който домакинствата имат нужда от подкрепа, за да си купят електромобил, допълни той.

Ако засегнеш способността на хората от средната класа да си купуват електрически коли, само ще забавиш процеса и ще го удължиш. Това може да стане, ако решиш, че нямаш достатъчно пари или че с тях трябва да погасяваш бюджетни дефицити. Или че трябва да продължиш да правиш нови и нови дългове и още ред други неща”, посочи мениджърът.

Запитан какво трябва да се прави, Тавареш отвърна следното в типичния си стил:

Единственото, което помага, е да се дава стабилност. Трябва да престанем да си играем с правилата. Те са такива, каквито са и трябва да се спазват. Оставете хората за работят с нужната доза концентрация и взискателност.”

Stellantis инвестира $35,5 милиарда в електрификация и софтуер до 2025 г., а до 2030 г. очаква половината от продажбите й да са на EV. Фокусът на компанията е да прави по-малки и достъпни като цена електромобили, припомни Тавареш.

“Ако търсенето намалява поради това, че тези коли са на недостъпни цени, ще трябва да се задоволим с по-малко клиенти”, продължи босът.

Той завърши с това, че Stellantis работи по този въпрос, като опитва да гарантира рентабилността на марките, които обединява.

The Detroit News

субсидии за електромобили електромобили Карлос Тавареш Stellantis