В седмица, лишена от премиери и други големи събития в автомобилния бранш, отново погледнахме към ЕС и неговите тежки структури.
Европейският парламент в Страсбург одобри законодателство за отдавна готвената и вече теоретично потвърдена забрана на двигателя с вътрешно горене в сегашния му вид от 2035 г.
Ако се чудите защо “на час по лъжичка” от Брюксел и Страсбург идват новини за въвеждането на нулеви емисии в новите коли от 1 януари 2035 г. - и всеки път звучи като окончателно, така работи тежката администрация там. За добро или лошо.
Този път ставаше дума за законова рамка, която още повече ни приближава към предизвестения край. А вотът говори, че Европа всъщност е разделена за мярката - 340 евродепутати “за”, 279 “против” и 21 “въздържали се”.
В подкрепа на това Италия отново се обяви “на нож” срещу решението, като излезе със свой план, целта на който е да отложи 100-процентовата забрана “в 90-ата минута”.
Все пак обрат е малко вероятен, но ще следим събитията.
В България беше представен един от знаковите електрически модели - ID. Buzz.
А Peugeot даде старта на “електрическата” 2023 г., както я определи още миналата, с лансирането на меките хибриди 3008 и 5008. По-късно тази година първият ще излезе изцяло като EV, скоро след това ще го последва и по-големият.
Изпратихме Шоичиро Тойода, един от топмениджърите на миналия век, направил така, че Toyota днес да е това, което е. И повлиял също така на други процеси, сред които електрификацията, лансирайки проекта Prius.
Малко маниашка пикантерия - BMW почва да произвежда 50-те броя от специалния и юбилеен 3.0 CSL, а испански дилър му сложи стартова цена от 605 000 за търг.
Тук пък можете да видите резултатите от годишното изследване на Consumer Reports, което подрежда най-добрите марки на пазара.
Илон Мъск и Tesla отново привлякоха вниманието. Брандът най-сетне получи похвали от Белия дом, задето даде достъп до зарядните си станции на конкуренцията в Америка. И уволни десетки служители, решени да си направят синдикат.
За финал, ако сте го пропуснали, поправете грешката и прочетете теста на Ineos Grenadier, който не е просто тест на един истински британски всъдеход, а цяло приключение.