Н яколко основни модела на BMW или се намират на прага на обновяване в средата на жизнения цикъл, или предстои смяна на поколенията, но това не попречи на немския производител да се нареди на първо място в годишния списък на Consumer Reports, който подрежда най-добрите марки на пазара.
Класацията се основава на четири ключови фактора: пътен тест, надеждност, удовлетвореност на собственика и безопасност.
За пътните тестови автомобилите се подлагат на над 50 теста и оценки. Оценката на надеждността се основава на проблеми, съобщени от членове в 17 проблемни области в Annual Auto Surveys. Клиентската удовлетвореност се основата на отговорите на респондентите на един въпрос: биха ли купили същия автомобил отново.
За да фигурира една марка в тази класация, CR трябва да е тествам минимум два нейни модела. Затова , Maserati, Polestar, Ram и Rivian не фигурират.
На база тези критерии, Consumer Reports се нарежда на първо място в Auto Brand Report Card Rankings. Баварците скачат с две места до челото (81 точки), детронирайки от там Subaru (79), който пада на втора позиция. Още по-удовлетворяващо за BMW Group е фактът, че третата позиция е за MINI (79), скок в класацията с 5 места.
Единственият друг европейски производител е Audi (на 9 място), всички други седем марки в Топ 10 са азиатски. Интересно е, че Porsche се смъква със 7 позиции (до 14). Най-голямото отстъпление е за Chrysler – с 12 позиции, докато най-големият скок е за Genesis – също с 12 позиции. Lincoln скача с 10 позиции, а Kia – с 8.
Притеснителна е 26-та позиция в класацията на Mercedes-Benz (-1 спрямо 2022 г.), което не говори добре за компанията, още повече, че върлият конкурент е на №1.
Tesla също се изкачва нагоре, в случая с 6 места до №17. Това се дължи на подобрената надеждност, нещо, с което британските марки Jaguar и Land Rover не могат да се похвалят. Jaguar финишира на 30 място (-3), а Land Rover е последен в класацията от 32 марки (-3).