К ъм края на м.г. BMW обяви, че ще направи серия от 50 броя от Батмобила 3.0 CSL - по случай неговата и на дивизията М 50-годишнина.
Сега компанията ни казва, че започва да прави серията в завода в Динголфинг, Долна Бавария. Процесът ще отнеме седмици. Ще се върнем на това, но сега имаме нещо по-пикантно.
BMW 3.0 CSL
От тези 50 броя на Испания се пада №41, който ще бъде продаден от дилъра BMW Iberica на Иберийския полуостров. Ще го направи чрез своя система за частен търг, пише Motor1.
Поставената стартова цена е 605 000 евро без данъци и такси. С тях ще е около 800 000.
Целта на въпросната система е да гарантира, че всички заинтересовани страни имат еднаква възможност да закупят автомобила. Всички пари, събрани над препоръчителната цена на дребно, ще бъдат дарени за благотворителна кауза, която ще бъде обявена по-късно.
Заинтересованите купувачи трябва да се регистрират в платформата SoulAuto чрез специалeн линк на уебсайта на BMW Испания. След това ще се свържат с тях с цялата необходима информация и изисквания, за да се гарантира легитимността на намерението им за покупка. А едно от тези изисквания е да са проверени клиенти на BMW M.
Аукционът стартира на 14 февруари, а последната дата за наддаване е 28-и.
BMW 3.0 CSL се сглобява в занаятчийска работилница, създадена специално за тази цел в Моостенинг, външен обект, управляван от BMW Group Plant Dingolfing, близо до главния автомобилен завод.
Там процесът минава на етапи - като се почне от частите по поръчка от екип от 30 опитни експерти. За BMW 3.0 CSL осите от завода за компоненти се модифицират на място, за да работят с централното заключване, познато от автомобилните състезания. Специалните интериорни елементи са индивидуално изработени в работилници в Гархинг и Динголфинг.
Целият процес на сглобяване на един автомобил отнема почти две седмици.
3.0 CSL е значително по-лек от M4 и се предлага с най-мощния шестцилиндров двигател в историята на баварската марка - 560 к.с., с механична предавателна кутия.
Това е с 10 “коня” повече в сравнение с M4 CSL, но въртящият момент е със 100 Нм надолу поради ограниченията на “ръчката”.