Peugeot електрифицира моделите си 3008 и 5008 като “меки” хибриди по пътя към това да станат пълни EV още тази и следващата година (съответно).
Както вече ви информирахме в началото на годината, “лъвската” марка избра този път, а 2023 г. бе определена като “електрическа”.
Благодарение на технологията двата кросоувъра намаляват разхода си на гориво с около 15 процента, поне по информация на Peugeot. Особено валидно това ще е в градския трафик, където се очаква да бъдат пестени средно по 2,5 л на 100 км.
В сърцето на Peugeot 3008 и 5008 е новоразработен трицилиндров бензинов двигател с турбокомпресор. 1,2-литровият агрегат произвежда 136 к.с. при 5500 об/мин и 230 Нм максимален въртящ момент при 1750 об/мин.
Помага турбокомпресор с променлива геометрия.
Като цяло този двигател с вътрешно горене работи по цикъла на Милър и се предлага с верига за синхронизация за намаляване на разходите за поддръжка.
Също така новост е шестстепенната автоматична трансмисия с два съединителя, която включва електрически мотор, инвертор и ECU. Електронният мотор добавя 28 к.с. и 55 Нм).
При ниски обороти, например в града, двигателят действа като генератор, за да захранва 48V литиево-йонна батерия. Тя е поставена под предната лява седалка, така товарният капацитет остава непроменен.
При по-високи скорости до 145 км/ч двигателят с вътрешно горене се изключва автоматично, когато водачът освободи педала на газта, но само "при постоянно поддържана скорост и при забавяне”.
Ако натиснете педала на газта, е-моторът ще осигури временно 12 к.с. Тъй като 3008 и 5008 могат да се управляват за кратко в електрически режим, Peugeot инсталира акустична система за предупреждение и тя се задейства при скорости до 30 км/ч, за да предупреждава пешеходци и велосипедисти.
Заменяйки задвижването PureTech 130 EAT8, новата “мека” хибридна система ще бъде инсталирана също в 208, 2008, 308, 308 SW и 408.
3008 и 5008 с нея ще бъдат налични на пазара през второто тримесечие на годината.