Седмицата: под знака на Конкурса за елегантност

От Toyota пак предупредиха за прекалено бързото и ранно електрифициране, Мъск показа напредъка по Optimus и загатна за нов модел, у нас пак сбъркаха с мерките срещу войната по пътищата

седмицата 21 май

CarMarket.bg

К аквото и да бъде казано за Конкурса за елегантност във Вила Д’Есте, то ще е малко и неизчерпателно, и най-вече: няма да може да пресъздаде атмосферата, която от петък до неделя властва на брега на езерото Комо.

Нашата медия бе сред щастливците, които имаха възможността да видят и усетят атмосферата от това уникално място и събитие. Място, на което се бе събрал част от световния елит със своите автомобилни бижута.

BMW е спонсор и организатор на Конкурса, затова бе доста сериозно представен. Видяхме дебют на уникат, видяхме официалното представяне на Rolls-Royce Spectre, видяхме цялата нова гама на BMW GmbH, видяхме голяма част от баварската история.

Видяхме и много други автомобилни икони и екземпляри, които показват автомобила в другата му светлина: като емоционално въплъщение на мобилността, а не просто средство за превоз от точка А до точка В.

През седмицата силно се възмутихме от поредните предложения за промени в законите, целящи неутрализиране на войната по пътищата. Явно от Министерството на вътрешните работи не им се занимава въобще, защото предлагат да намалят скоростта до 30 км/ч в части от градовете! Това според вас ще има ли реален ефект? Освен може би за определени хора в униформи и „слънчогледи” в ръце.

Все пак нещо положително дойде и от България. Тази новина е свързана с българския клон на Visteon, който обяви, че разраства екипа си на местния пазар, български инженери вече ръководят разработката на софтуер, хардуер и механика за електрификацията в автомобила на европейско нивo

Не може да подминем факта, че Rimac Nevera подобри цели 23 рекорда за скорост в един ден! Това вече официално е най-най-най-бързият автомобил в основните категории. Липсва му само титлата за най-висока скорост, но там няма как да се бори за нея. Затова пък при ускорението няма равна. А основателят на компанията (и шеф вече на Bugatti) Мате Римац също беше на езерото Комо.

Жил Прат, главният учен на Toyota, използва срещата на G7 в Япония, за да даде гласност на притеснения, тормозещи японския производител.

Той смята, че субсидиите и ограниченията, насочени към определен тип задвижване може да направят електромобилите по-атрактивни за хората, които може да си ги позволят. Но за другите това може да има обратен ефект: да запазят по-дълго време старите си автомобили, които съответно замърсяват повече.

Много интересен бе технологичният анализ от Porsche, чиито инженери смятат, че технологията ще се развие дотолкова, че в средносрочен план ще се предлагат електрически модели с пробег до 1300 км и време за зареждане от 15 минути!

обзор на седмицата