В Япония предстои среща на лидерите на G7, идеален случай за подобни ходове. В случая главно действащо лице е Жил Прат, главен учен на Toyota и изпълнителен директор на Toyota Research Institute.
Той смята, че субсидиите и ограниченията, насочени към определен тип задвижване може да направят електромобилите по-атрактивни за хората, които може да си ги позволят. Но за другите това може да има обратен ефект: да запазят по-дълго време старите си автомобили, които съответно замърсяват повече.
Така Toyota изтъква аргумента си за пореден път: преходът към напълно електрическа мобилност ще отнеме повече време, отколкото хората очакват, затова се изисква разнообразен подход, включващ хибридите и алтернативните горива, които ще имат по-добър ефект върху природата.
В крайна сметка ограниченията с ресурсите ще свършат, но в продължение на много години няма да имаме достатъчно материал за батерии и възобновяема енергия за зареждане на BEV“, казва Прат.
Ще минат десетилетия, за да се увеличат мащабите за добив на материали за батерии, на съоръженията за производство на енергия от възобновяеми източници, на далекопроводите и съоръженията за сезонно съхранение на енергия.“
По време на брифинга в четвъртък се изказа и Акио Тойода, която заяви, че електрическите автомобили „са изключително важна опция”. По време на неговото 14-годишно управление, което завърши през април, внукът на основателя на компанията бе многократно упрекван и критикуван за стратегията му, че електромобилите трябва да се продават успоредно с хибридите и ДВГ.
Коджи Сато, който пое щафетата от него, каза, че през 2026 г. Toyota ще прадава 1,5 млн. електромобила годишно, лансирайки 10 напълно нови е-модела.
През миналата фискална година, която завърши през март, Toyota е продала 38 000 електромобила. Обещава се, че през настоящата фискална година цифрата ще стигне 200 000.