Докато „мерките” са ни такива, дотогава ще се мре по пътищата

Министърът на вътрешните работи предлага ограничение на скоростта в някои градове до 30 км/ч. Така ли ще спрат убийствата по пътищата ни?

МВР полицейски коли полиция

iStock

П оредното предложение, поредната мярка, която няма да има никакъв резултат. Е, може би определен кръг хора рязко да повишат качеството си на живот, но иначе с такива мерки резултатът ще е, че ще продължим да се избиваме и мрем по пътищата.

Днес вътрешният министър Иван Дерменджиев предлага промени в Наказателния кодекс и в Закона за движение по пътищата, съобщи НОВА. Най-обсъжданата мярка е предложение за намаление на скоростта в някои градове до 30 км/ч.

Другото предложение е за намаление на максималната скорост на магистралите. С това съм съгласен, просто защото родните магистрали (особено „Тракия” и „Хемус”) не са подходящи за 140 км/ч.

Държа да кажа, че съм обиколил Европа с кола, буквално, без да преувеличавам. И в повечето населени места скоростта е наистина 30 км/ч. И знаете ли какво? Спазвам ги навсякъде, защото една волност и си изгорял с дебела глоба, минимум.

Тук родните специалисти отново си заравят главата в пясъка. Дори и да почнем да си бутаме колите с 5 км/ч, от това ще страдат 90% от хората, останалите ще продължат да правят каквото си пожелаят. Защото не се притесняват от контрола, мерките, глобите, последствията и съда!

Най-нашумелият случай от последните седмици: там какво спря 18-годишния водач да се движи със 100+ км/ч на ограничение 50 км/ч? Нищо.

Навсякъде е измислено и решението е ясно и просто: солени глоби, Big Brother навсякъде. Така е навсякъде в Западна Европа, Франция, Австрия, Великобритания… дори в Гърция бе спряна войната по пътищата по този начин. Той работи. Тук – няма пари за камери. Но пари за избори има.

Трябва да призная, че исканите промени в НК са свързани и с минималните наказания. Според Демерджиев те трябва да бъдат по-сурови. Също така трябвало да бъде инкриминиран повторният отказ на водач да даде проба за алкохол или наркотици. Всичко това го приемам. Просто ситуацията е стигнала до там, че трябва да се действа радикално, наистина радикално. А за употребилите алкохол и опиати, които шофират? Тези случаи трябва да се инкриминират и последствията за тези хора да са драконовски: отнемане на книжката, огромна глоба, престой на „топло”, отнемане на колата (от години слушам как това не можело да стане, но може, сигурен съм)…

Просто някой трябва да има куража да предложи наистина строги последствия, за да има резултат и тази война по пътищата да спре.

Закона за движение по пътищата Иван Дерменджиев война по пътищата полиция КАТ