Седмицата: Китай се превръща в кошмар за европейската индустрия

Тествахме обновените електрически Volvo XC40 и C40, Renault загатна за вълнуващото си електрическо бъдеще, а два култови двигателя се отправят към историята

обзор на седмицата 14 май

CarMarket.bg

С виквайте, Китай и китайските електромобили станаха и ще бъдат основна тема през идните години. А родната автомобилна индустрия буквално започва да издиша под натиска на евтините китайски електромобили, които тепърва ще започват да атакуват континента.

Достатъчно е само да кажем, че през април в Китай своя дебют са направили 20 нови електрически SUV (за месец), голяма част от които ще потегляте към Европа. Анализатор на китайския пазар смята, че ултра конкурентната среда в Китай ще направи Европа като „изпускателен клапан”, т.е. полето на конкуренция ще се измести към Стария континент.

Китайските електромобили представляват най-голямата заплаха за европейските автомобилни производители. Те може да им костват по 7 млрд. евро годишни загуби на печалби до 2030 г., освен ако законодателите в Брюксел не вземат мерки, казва докладът на Allianz Trade.

Тенденциите се доказват и от факта, че пазарният дял на внесените от Китай електрически автомобили в Германия се е утроил през първото тримесечие, силно притеснителен факт за германските производители, които се затрудняват да поддържат темпа на китайските си конкуренти. През първите три месеца на годината внесените в Германия електрически возила са били 28%.

Отдадохме заслуженото и на две легенди. С произведени над 100 000 автомобила, задвижвани от прословутия W12 от Крю, двигателят е най-успешният 12-цилиндров агрегат в модерната история на автомобилостроенето. Британският производител ще дръпне шалтера на своята гордост през април догодина. За да отпразнува своето инженерно творение, Bentley пуска ограничената серия Speed Edition 12 за моделите Continental GT, Continental GTC, Flying Spur и Bentayga.

Maserati прави V8 модели от 1959 г., когато дебютира 5000GT. Но всяко начало си има и край. Такъв трябва да дойде в края на годината, когато изтича договора с Ferrari за доставка на двигатели. Затова и битурбо 3,8-литровият се отправя към залеза. По време на Motor Valley Fest в Модена компанията ще отзнаменува своя емблематичен двигател с 572 к.с., който задвижва Levante, Ghibli и Quattroporte във версиите Trofeo.

Към залеза се отправя и 4-вратия купеобразен Mercedes-Benz CLS. Отбелязахме и един емблематичен за Mercedes и България. Успехът му е предопределен: между 1993 г. и 2001 г. почти 1,9 млн. седана и комбита слизат от поточната линия. Първата С-класа консолидира успеха на своя прословут предшественик, Mercedes-Benz 190 (W 201), познат и като „байби Benz”.

Но да не гледаме само към миналото, да погледнем и към бъдещето. А то за Renault и Alpine изглежда многообещаващо и вълнуващо. Спортното френско подразделение показа концепция, която реално е предпроизводствен модел на сериен компактен електромобил на Alpine. Той ще дойде през 2024 г., като ще е доста по-мощен от стандартния R5 на компанията-майка.

Разказваме подробно и за пътуването ни до дома на Volvo, където тествахме обновените електромобили Volvo XC40 и C40 Recharge. Те положиха „първата копка” на основите за изцяло електрическото бъдеще на Volvo. В началото основата бе леко паянтова с малкия пробег и ниска скорост на зареждане на батерията, но сега тези минуси са адресирани подобаващо.

За накрая оставяме друго бъдеще, руско, ако може да се вярва въобще не подобни новини. Но ето че в края на седмицата бе показав електромобилът „Атом” с пробег 500 км. Нека половината от читателите не избързват с празненствата и да оставят шампанското все още в хладилника. Моделът на снимките е все още прототип, а това в Русия означава, че има да бъде извървят още много дълъг път, за да видим (евентуално) серийния модел.

обзор на седмицата