Maserati прави V8 модели от 1959 г., когато дебютира 5000GT. Но всяко начало си има и край. Такъв трябва да дойде в края на годината, когато изтича договора с Ferrari за доставка на двигатели. Затова и битурбо 3,8-литровият се отправя към залеза. По време на Motor Valley Fest в Модена компанията ще отзнаменува своя емблематичен двигател с 572 к.с., който задвижва Levante, Ghibli и Quattroporte във версиите Trofeo.
За последно този двигател ще се монтира в двете специални версии Ghibli 334 Ultima и Levante V8 Ultima. След това Maserati бавно ще се отправи към изцяло електрическото си бъдеще, оставяйки в историята своя емблематичен V8, монтиран в над 100 000 автомобила през последните 64 години.
Споменатите три модела във версии Trofeo ще продължат да се продават и през 2024 г. Италианците вече имат заместник в лицето на битурбо V6 Nettuno, който е разработен от Maserati, а не се доставя от Ferrari. Трилитровият мотор се монтира в MC20 / MC20 Cielo, както и в Grecale и GranTurismo. Същият този двигател няма да бъде споделят с „Кончетата”.
Но бъдещето е електрическо, Maserati трябва да премине изцяло на ток до края на десетилетието.