Доклад на Allianz: Китай е най-големият риск за европейските производители

Това вече го знаем, но картината става все по-ясна и притеснителна за цялата европейска икономика, която зависи силно от авто индустрията си

HiPhi китайски автомобили

, Newspress

HiPhi

К итайските електромобили представляват най-голямата заплаха за европейските автомобилни производители. Те може да им костват по 7 млрд. евро годишни загуби на печалби до 2030 г., освен ако законодателите в Брюксел не вземат мерки, казва докладът на Allianz Trade, предава Automotive News.

Политиците трябва да отговорят на предизвикателството с реципрочни мита за внасяните от Китай автомобили, да направят повече за разработване на материали за батериите и технологии, както и да позволят на китайските производители да правят автомобили в Европа, казва още докладът на германския застраховател Allianz.

Той отразява предупрежденията на шефа на Stellantis Карлос Тавареш, който по време на изложението CES в началото на годината предупреди, че европейската автомобилна индустрия е изправена пред „ужасна битка” с китайските вносители.

Нещо повече, европейските компании са изправени пред двойна заплаха, тъй като продажбите им в Китай спадат, докато местните производители на EV постоянно увеличават пазарния си дял. От друга страна вносът на произведени в Китай електромобили на Стария континент се увеличава.

Китайският внос на електрически автомобили може да коства на Европейския съюз над 24 млрд. евро икономическа продукция през 2030 г., или 0,15% от БВП на ЕС. Но зависещите от автомобилната индустрия икономики на Германия, Словакия и Чехия може да понесат още по-голям удар от между 0,3 и 04,% от БВП, казва докладът, озаглавен: „Китайското предизвикателство за европейската автомобилна индустрия”.

Предизвикателството е голямо: четири от пет продадени коли в Европа се произвежда на континента”, констатира докладът. „Европа е и световна експортна сила в сектора, като автомобилната търговия генерира между 70 и 110 млрд. евро търговски излишък годишно за Европейската икономика през последното десетилетие.”

Друго заключение в доклада е, че щатският Inflation Reduction Act (IRA) е направил Европа цел за китайския износ.

Докато Европа остава сравнително отворена за внос на електромобили, например Tesla, която държи 20% от EV пазара на континента – САЩ „ще е много по-труден за пробиване пазар за китайските автомобили”.

Китай китайски автомобили заплаха вносни автомобили Европа