У спехът му е предопределен: между 1993 г. и 2001 г. почти 1,9 млн. седана и комбита слизат от поточната линия. Първата С-класа консолидира успеха на своя прословут предшественик, Mercedes-Benz 190 (W 201), познат и като „байби Benz”.
Създаден да отговаря на вкусовите предпочитания на по-широк кръг от клиенти, успехът на W202 е втъкан в гените му. Той е със значително по-просторен интериор, отговаряйки на нарастващото население на Централна Европа. Резервоарът в 190 е монтиран зад задните облегалки, докато при С-Class за пръв път се използва пластмасов резервоар, разположен под задните седалки, пред задната ос. Така задната седалка тип пейка е преместена по-назад, за да се отвори повече интериорно пространство.
Пазарният дебют на 202 с четири бензинови и три дизелови двигателя. В основата стои С 180 със 122 к.с., С 280 е със 193 к.с., C 200 Diesel е със 75 к.с., а C 250 Diesel със 113. Интересното тук е, че Mercedes е първият производител, който въвежда технологията с четири клапана за дизелови двигатели.
В допълнение към версията Classic, Mercedes-Benz предлага на клиентите си още Esprit, Elegance и Sport. Всяко от нивото предлага специфично оборудване, за да отговори на клиентите, към които е насочен.
Разработването на дизайна на седана започва още през 1986 г., цели 7 години преди премиерата на модела. Още тогава Борда на директорите взима решение, че C-Class ще се предлага и като комби, чийто дебют идва през 1996 г., три години след появата на седана. Това е първото комби в компактния клас.
Въображението на клиентите пленява С 36 AMG, представен през есента на 1993 г. Това първият съвместен проект между Mercedes-Benz и AMG. Последните увеличават хода и диаметъра на буталата на 2,8-литровия V6 двигател, като постигат обем от 3,6 литра. Използват нови бутала, модифициран колянов вал и по-висока степен на сгъстяване, за да постигнат мощност 280 к.с. Окачването е снижено с 10 мм спрямо версията Sport. Видоизменена е предницата, профилите, монтирани са и по-големи колела.
Феновете приемат версията с възторг. През 1997 г. са появява 8-цилиндров двигател в С-класата. C 43 AMG предлага 306 к.с., а C 55 AMG (1998) вече е с 347 к.с.
Германският шампионат за туристически автомобили (DTM) е мястото, където трите големи играчи в Германия мерят мускули. Затова логичното е C-Class да опита да продължи успеха на E 2.5-16 (базиран на 190) от 1994 г. насетне. Клаус Лудвиг печели титлата тази година със своята V6 бегачка, която разчита на 400 к.с. Ревизираната версия вече е с 440 к.с., тя носи на Бернд Шнайдер титлите в DTM и Международния шампионат за туристически автомобили през 1995 г.
C-Class се произвежда от 1993 до 2000 г. (седан) и 1996 до 2001 г. (комби). Фейслифт моделът преживява през 1997 г., когато C 240 и C 280 идват с нови V6 двигатели. Първоначално ESP се предлага само за тези модели, но след това системата се разгръща в цялата гама. Тогава в стандартното оборудване се въвеждат странични въздушни възглавници в предните врати, и Спирачен асистент.
Mercedes-Benz представя и туродизелов двигател. C 250 Turbodiesel е първият турлодизелов пътнически модел с по 4 клапана на цилиндър и междинно охлаждане. Той генерира 150 к.с. През 1997 г. в гамата на C-Class място си пробива комън рейл технологията. Четирицилиндровият C 220 CDI е със 125 к.с. Година по-късно към него се присъединява C 200 CDI със 102 к.с.