О тминава седмица, в която изглежда зимата започна да се задава. Случайно или не, точно в тази седмица основните автомобилни герои бяха SUV-тата. И от класически тип, такива, които наистина могат да ви отведат далеч извън пътя, и тези на настоящето и бъдещето - луксозни и електрически.
Най-значимото събитие за нашата медия бе тестът ни на възродения от Ford евъргрийн Bronco. Защо Синия овал не насмогва с поръчките, както и неговият представител в България, защо въпреки високият разход и постоянните забрани от Брюксел и къде ли не, този всъдеход вади усмивка на лицето, което не слиза? Прочетете текста и ще разберете.
Напълно различно “животно” е Volvo EX90 - 7-местният електрически флагман на шведската марка. Неговите технологии (не само пробег) изумяват, като се почне оттам, че лидерът в пътната безопасност вече мисли за превенция на катастрофи, а не само за възможно най-добрата защита.
EX90 беше представен в един и същи ден с Audi Q8 e-tron. Това е фейслифт, който е повече от фейслифт, тъй като и той се оказа електрически флагман - с ново име и нова функция. Наличен е и като SUV, и като Sportback.
В тази интересна седмица Renault вече официално представи бъдещето си, в което компанията се разделя на 5 дивизии. В тях има компания само за коли с ДВГ (с партньор китайската Geely), има и такава, отговорна единствено за “електричките”.
Френският концерн ще си сътрудничи с Google за софтуера. Въобще, доста новини имаше около Renault. Ако сте ги пропуснали, сега е моментът да ги видите.
Не само Renault, но и останалите големи брандове обаче не са доволни от предложението на Европейския съюз за новия стандарт Евро 7. Той е ненужен, според тях, тъй като води до нови харчове. А при него не са пожалени и е-колите - от 2025 г. (ако се въведе в този вид) ще се следят и емисии от гумите, спирачките…
Твърди се, че това допълнително ще оскъпи автомобилите - средно с по 150 евро, което звучи като шега на фона на всичко, което се случва около нас.
И приключваме с нещо извън SUV и зелените амбиции, макар че тук говорим за хибридно задвижване. Изключителният Mercedes-AMG One постави нов рекорд за сериен автомобил на пистата “Нюрбургринг”, издухвайки с над 7 секунди предишното върхово постижение на Porsche.
Сега вече мислим за седмицата, в края на която започва Световното по футбол.