Renault създаде Ampere, заедно с Google ще прави умни коли

Френската компания се разделя на пет звена. Иска да произвежда по 1 милион електромобила през 2031 г.

,
Renault 4EVER Trophy

Renault

Д нес е денят на Renault в автомобилния бизнес. Босът й Лука де Мео очаквано обяви големи новини - вече бе обявено, че френският концерн отделя бизнеса с коли с двигатели с вътрешно горене от новия с електромобили.

Вече ви информирахме по-рано днес, че в съотношение 50 на 50 Renault ще си партнира с Geely в компания с колите с ДВГ. Тя е наречена Horse. Тук попадат и хибридите.

Така последва и по-интересната стъпка - раждането на изцяло електрическата Ampere, която ще се занимава единствено с возила с нулеви емисии.

Най-точно е да се каже, че Renault се разклонява на пет различни компании. Първите две вече споменахме. Третата е спортната марка Alpne, четвъртата е за финансови услуги, а петата обединява новата мобилност и услуги (Mobilize).

По отношение на Ampere, Renault планира да прави по около 1 милион EV през 2031 г. Производството ще е единствено във Франция на този етап. За догодина марката мланира да пусне подразделението на борсата с публично предлагане на акции, подобно на Porsche. Очаква да получи 10 милиарда евро.

Същевременно Renault задълбочава сътрудничеството си с Google по отношение на софтуера за нови модели като електрическия Megane E-Tech и Austral.

Искаме да направим колата интелигентно устройство, което може да бъде управлявяно и надграждано по въздуха като мобилен телефон“, каза Лука де Мео.

Казано най-просто, идеята е колите да получават софтуерни актуализации.

Разширяването на партньорството с Google, което започна през 2018 г., ще позволи на Renault да предлага такива актуализации, както и допълнителни услуги при поискване, казаха двете компании днес.

Партньорството с Google също така ще помогне на Renault да ускори своята „цялостна дигитална трансформация, от дизайна на автомобила до пускането му на пазара чрез неговото производство“, добави Де Мео.

Новите цифрови функции в автомобила ще носят допълнителни приходи, като същевременно ще увеличат остатъчната стойност на автомобилите Renault и ще задържат клиентите, сигурен е шефът.

Функциите при поискване ще включват възможността шофьорите да могат да локализират колите си на големи паркинги например.

Генерално казано, Renault очевидно опитва да избегне грешката на Volkswagen Group, която забави важни нови модели заради софтуерния си проблем, а това доведе и до освобождаването на Херберт Дийс от 1 септември.

Ние сме производител на хардуер; софтуерът е друг спорт“, образно се изказа Де Мео. - Ако искате да се научите да играете тенис, по-добре отидете при някой, който има правилните умения в този спорт.“

Автомобилни производители и технологични компании, включително Sony, Apple и Google, работят за разработване на начини за изграждане на бъдещи автомобили в платформи, които приличат повече на смартфони, с платени услуги, а ключовите им актуализации стават безжично.

Renault Ampera-e Лука де Мео Google софтуерни актуализации софтуер Ampere