Л ука де Мео направи първата от двете големи крачки в кардиналната трансформация на Renault Group. От месеци се говори, че шефът иска да раздели бизнеса с електромобили и конвенционални автомобили. Ето че второто се случи, сега остава да видим как ще протекат преговорите с Nissan за Ampere.
Но италианецът не се шегува и действа кардинално. Доказва го днешната новина за подписаното (необвързващо се казва) споразумение между Geely и Renault Group за създаване на нов глобален лидер за разработка, производство и доставка на най-добрите в класа хибридни и високоефективни термични задвижвания. Двете компании ще притежават по 50% в новото дружество.
Новата компания ще бъде самостоятелен глобален доставчик на решения за задвижване, произвеждащ следващо поколение хибридни двигатели и разработвайки въглеродно неутрални и нискоемисионни технологии в пет глобални центъра за научноизследователска и развойна дейност. Очаква се при стартирането новата компания да обслужва множество индустриални клиенти, включително Renault, Dacia, Geely Auto, Volvo Cars, Lynk & Co, Proton, както и Nissan и Mitsubishi Motors Company. В бъдеще партньорството може да предлага технологии за задвижване на автомобилни марки от трети страни.
Новата компания планира да управлява 17 завода за задвижване на 3 континента, в които работят общо около 19 000 души. Тя ще има общ капацитет от над 5 милиона термични, хибридни и plug-in хибридни двигатели и трансмисии годишно, обслужвайки над 130 страни и региони. Съвместното продуктово портфолио и регионален отпечатък на новата компания биха могли да предложат решения за 80% от световния пазар на двигатели с вътрешно горене.
Очаква се това рамково споразумение да доведе до официално обединяване през 2023 г. Допълнителни подробности за новото дружество се очаква да бъдат обявени през следващите месеци.