Audi Q8 e-tron - ново име, нова роля, по-голям пробег

Този автомобил застава най-високо в електрическата гама на марката. Той е с две батерии и три възможности за задвижване

,
Audi Q8 e tron quattro

, Audi

Audi Q8 e-tron

Т ова минава за фейслифт, но е много повече. Обновеният Audi Q8 e-tron е с ново име - Q8 към е-tron. Кросоувърът застава най-отгоре в електрическата гама на марката - на този етап няма “по-висок” от него.

Докато електрификацията е в преход, ще наблюдаваме и други такива ходове, те са много логични. E-tron беше първият пълен EV през 2018 г. за Audi. След това настъпиха промени, а в следващите три години ще видим над 20 електрически модела и варианта от марката.

Q8 e-tron е наличен и като SUV, и като Sportback.

Той е с обновен външен вид, като това се отнася за решетката и всичко около нея. Тя е осветена с LED подсветка. Предните светлини са нови.

Audi

Audi също променя спойлерите в долната част на автомобила. Тези на стандартния Q8 е-tron са по-големи. Q8 Sportback е-tron вече e с тези аеродинамични елементи отпред и отзад. SQ8 Sportback е-tron има спойлери на колелата отзад.

Подобрен е аеродинамичният коефициент - 0,27, в сравнение с 0,28 на предшественика. При Sportback тази стойност е 0,24 (спрямо 0,26 dc).

Това, което вълнува почитателите на модела най-много - батериите и пробега. Q8 e-tron се предлага с две възможни батерии и три типа задвижване.

Q8 50 e-tron е с увеличен капацитет от 69 на 89 кВч (95 кВч), което представлява увеличение с 29 процента. Така пробегът се увеличава от 341 на 491 км за SUV варианта и на 505 км за Sportback. Тези данни са по WLTP, знаете, че съответните на EPA са по-пестеливи.

Audi

Двата електромотора осигуряват общо 335 к.с. максимална мощност (250 киловата, 664 Нм макс. въртящ момент).

Качваме се по-нагоре с Q8 55 e-tron и SQ8 e-tron, които получават батерия със 106 кВч (114 кВч) - увеличение от 86 кВч (95 кВч). И тук има два електромотора, които осигуряват пробег от 582 км за SUV и до 600 км за Sportback. Максималната мощност е 402 к.с. (300 киловата, отново 664 Нм).

Палмата с трите си електромотора държи SQ8 e-tron - съответно 494 км и 513 км за двете каросерии. Тук максималната мощност е 496 к.с. (370 киловата, 973 Нм).

Audi

По отношение на динамиката, вариантът 50 достига до 100 км/ч за 6 секунди, 55 за 5,6 сек., а SQ8 за 4,5 сек. При първите два максималната скорост е лимитирана на 200 км/ч, е при царя на гамата е 210 км/ч.

Q8 50 e-tron може да се зарежда до 150 кВ от DC зареждачки, докато при другите два варианта капацитетът е 170 кВ. Най-големият може да ви закара максимум до 420 км при зареждане за 31 минути.

Q8 e-tron вози на въздушно окачване. Според пътните условия, просветът може да се променя със 76 милиметра.

Audi

В интериора личат няколко екрана с висока разделителна способност. Шофьорът получава цифров инструментален клъстер. На централната конзола има 10,1-инчов екран за информационно-развлекателната система и още един 8,6-инчов за климатичната система. “Хед-ъп” дисплеят е опция.

На пазарите, където са разрешени, се предлагат странични камери, обърнати назад, вместо огледала, а дисплеите за тях са от всяка страна на каросерията.

Има също така отварящ се панорамен стъклен покрив. Двузоновият автоматичен климатроник е стандарт, но клиентите могат да получат до четиризонова настройка. Масажиращите предни седалки са друга опция.

Audi

Q8 е-tron използва рециклирани материали за изолация, шумозаглушаване и тапицерии. Декорацията над централния дисплей частично идва от пластмасови бутилки.

Технологичният пакет за подпомагане на водача включва нова система за дистанционно паркиране. Тази възможност може да се контролира от смартфон, не е необходимо да сте в колата.

Q8 е-tron и Sportback ще бъдат пуснати в Европа през февруари 2023 г. Цените в Германия ще започват от €74 400.

Audi

Audi Q8 E-tron Audi e-tron Audi