Л ука де Мео дойде, видя и изпълни обещаното, а първостепенната задача пред него, когато бе назначен, бе да върне Режията на пътя на успеха, казано по дръг начин – на пътя на печалбата и високите продажби.
Днес Renault Group отчете ръст на световните продажби от 9% спрямо 2022 г. (2 235 345 автомобила). Това е сериозен показател на фона на 2022 година, когато Групата отчете почти 6% спад на продукцията. Това бе годината, когато французите и целия световен пазар бе покосен от кризата с полупроводници. Тогава Renault трябваше да се оттегли и от руския пазар, където бе изключително силно представена чрез „АвтоВАЗ”.
Но ето че нещата постепенно започват да се насочват в правилната посока с тези над 2,2 млн., но все пак има още доста работа, за да може Групата (ако въобще се цели към това) да се върне към рекордните 3,88 млн. от 2018 г.
Renault отчете ръст от 9,4% (1 548 748 коли), като само в Европа ръстът е 19,3%. Скокът на продажбите при Dacia е още по-осезаем – цели 14,7% ръст (658 321 коли).
Европа продължава да е крепостта на френската група, която отчете ръст на продажбите от 18,6%, като Renault Group се изкачва до 3-та позиция сред автомобилните производители в Европа благодарение на три силни, допълващи се марки. Друга похвална цифра е 65%, толкова е делът на частните клиенти в общия микс.
Днес французите обявиха тези цифри, но изглежда бъдещето вещае само хубави неща, тъй като през 2024 г. ще бъдат лансирани цели 10 нови модела, ключови за Групата и догодина да отчете подобаващо нарастване на продажбите си. Първите две премиери очакваме още в края на февруари, когато на салона в Женева ще дебютират възроденото Renault 5 (с изцяло електрическо задвижване) и напълно новото поколение на Dacia Duster.