Осем години по-късно: „Дизелгейт” си продължава

Mercedes-Benz е обвинен в използване на измамен софтуер, изправен е пред сервизна кампания в Германия

Пламен Георгиев,
Mercedes Benz E Class 2017 двигател

Mercedes-Benz

П равителствени агенции по света продължават да държат под лупа производителите, след като през 2015 г. избухна „Дизелгейт” и промени хода на развитие на автомобила.

Според изтекло в пресата писмо от German Federal Motor Transport Authority, Mercedes-Benz е бил на мушката на агенцията по-рано това лято, обвинен за използване на измамни устройства, предназначени да заобикалят последните Евро 6 екологични стандарти.

Въпросното писмо (от 7 юли 2023) описва три софтуерно базирани заблуждаващи устройства, открити в дизелов двигател ОМ642, монтиран в Mercedes-Benz E350 BlueTec. Две от устройствата променят работата на двигателя на база определени температурни параметри. Агенцията е казала на производителя, че трябва да отстрани проблемите, или автомобилите ще бъдат забранени за експлоатация и ще попаднат под действието на сервизна акция.

Германската екологична група Deutsche Umwelthilfe (DUH) публикува писмото в края на миналата седмица.

Mercedes, който си сътрудничи с агенцията, е казал пред Reuters, че вярва, че вече е разработил и разгърнал подходящи софтуерни актуализации, които да се справят с проблема.

Допълнителният контрол бе наложен, след като Европейския съд за справедливост постанови през юли 2022 г., че софтуерно базираните заблуждаващи устройства са нелегални. Агенцията е дала на компанията краан срок 27 юли за справяне с проблема, но Reuters съобщава, че тя е получила отстрочка.

Това не е първият път, когато Deutsche Umwelthilfe гледа Mercedes под лупа. През ноември 2021 г. тя публикува доклад, обвинявайки компанията, че използва 8 заблуждаващи устройства в E-Class, оборудвана с дизеловия Euro 6 двигател OM642. DUH нарече тези устройства нелегални. Според доклада, устройствата намаляват количеството инжектирано AdBlue, необходимо за неутрализиране на вредните азотни оксиди.

Mercedes не е единственият производител, който все още се бори с последствията с „Дизелгейт”. Миналата година Bosch плати $25 млн. глоба. Година по-рано, Daimler трябваше да плати $2,8 млрд., за да уреди искове срещу компанията в САЩ. Производителят бе изправен пред дела от US Environmental Protection Agency, California Air Resources Board, US Department of Justice и колективен потребителски иск. Повече от половината от тези милиарди отидоха към различни държавни агенции, докато $700 млн. отидоха за колективния иск.

Източник на статията: Motor1.com

Дизелгейт Mercedes-Benz