Италия търси съюз с Франция и Германия за отлагане на Евро 7

Страната иска отлагане и (или) промяна на екологичния стандарт, който трябва да влезе в сила от лятото на 2025 г.

,
Италия Рим

iStock

И талия иска да се обедини с Франция и Германия, за да „повлияе“ на ЕС за отлагане и промяна на закони, свързани с намаляването на емисиите от автомобили и камиони, каза министърът на промишлеността Адолфо Урсо, цитиран от Autonews.

Дясното правителство на премиера Джорджия Мелони вече се обяви категорично срещу решението на блока да забрани продажбата на нови коли с ДВГ от 2035 г. Вицепремиерът и министър на транспорта Матео Салвини нарече мярката „самоубийство“ и „подарък за китайската индустрия”.

Евро 7 трябва да влезе в сила от 1 юли 2025 г. и срещу евростандарта вече се обявиха и големи компании с аргумента, че предвид преминаването на нулеви емисии от 2035 г. стандартът няма смисъл и всъщност спъва процеса, повишавайки цените на новите коли.

В изявление пред новинарския канал TGcom Урсо призова изпълнителната власт на ЕС -  Европейската комисия, да възприеме „прагматичен, конкретен, неидеологически“ подход към законите за изменението на климата.

Добави, че иска да изгради „съюз“ с Париж и Берлин, за да смекчат разходите си за индустрията и потребителите.

Той каза, че е обсъдил въпроса с германския министър на икономиката Роберт Хабек на 20 февруари в Берлин. Ще направи същото в Рим на 3 март с френския министър на икономиката Бруно льо Мер.

Трите големи европейски индустриални държави могат да повлияят на европейските разпоредби“, надява се Урсо, имайки предвид Италия, Франция и Германия.

Той специално спомена два проектозакона на ЕС: за Евро 7 за автомобили, ванове, камиони и автобуси, и предложението от този месец за допълнително намаляване на емисиите от камиони и автобуси.

Италия е „решена“ да отложи одобрението на двата законопроекта до следващите парламентарни избори в ЕС през 2024 г.

Това са два важни закона, към които трябва да се подходи реалистично, като се даде реален шанс на гражданите и бизнеса да се адаптират своевременно“, обясни министърът.

Италия ще лобира за цялостно преразглеждане на етапите за екологичния преход, включително за “гилотината” от 2035 г.

ЕС рискува да премине от „енергийно подчинение“ на Русия за доставки на изкопаеми горива до „още по-сериозна зависимост“ от Китай за зелени технологии и суровини, повтори тезата Салвини неговият колега.

евростандарт вредни емисии Европейски съюз Франция Германия Матео Салвини Италия Евро 7