А втомобилната индустрия се жалва от допълнителни огромни разходи, които прави, за да стане „зелена”. А очакванията на мнозина бяха, че предстоящият да влезе в сила еко стандарт Евро 7 щеше на практика да забие последния пирон в ковчега на ДВГ. Но това може и да не се случи.
Европейската комисия вероятно няма да изиска драматично намаляване на отделяните от автомобилите вредни емисии във въпросния Евро 7, пише Politico.
Рамката на стандарта – свързана с емисиите СО2 – предполага, че нивата на емисиите СО2 в изгорелите газове на леките коли и вановете ще останат на същото ниво, на което са сега в Евро 6.
Това ще е огромна победа за индустрията, която няма да трябва да прави огромни инвестиции, за да намали допълнително вредните емисии на своите двигатели с вътрешно горене.
В светлината на настоящите геополитически и икономически обстоятелства беше направен окончателен преглед“, се казва във встъпителната оценка на въздействието към проекта на Евро 7, като се цитират увеличеното бреме на разходите за енергия и суровини в индустрията. „Това поставя безпрецедентен натиск върху веригата на доставки в индустрията и повдига проблеми с достъпността за потребителите, в цялостния контекст на високата инфлация“, се казва още в проекта.
Топ мениджърите отдавна изказват мнение срещу Евро 7, обосновавайки се с резкия скок на разходите за развитие на нови ДВГ с още по-ниски нива СО2, като в същото време са влагат колосални суми за електрификация.
От гледна точка на индустрията, ние не се нуждаем от Евро 7, тъй като той ще изсмуче ресурси, които трябва да похарчим за електрификация,” каза шефът на Stellantis Карлос Тавареш по време на изложението в Париж миналата седмица. „Защо да използваме ограничените ресурси за нещо в краткосрочен план? Индустрията не се нуждае от него, той е контрапродуктивен.”
Евро 7 се разработва от четири години е вече няколкократно се отлагаше. Очакваме окончателния вариант да бъде публикуван на 9 ноември.