Шефът на Stellantis: Дайте шанс на хибридите

Пълната забрана на ДВГ от 2035 г. е догматична, може да доведе до социални проблеми, прогнозира Карлос Тавареш

,
Карлос Тавареш Макрон Париж 2022

, Stellantis

Карлос Тавареш до Еманюел Макрон на 17 октомври на изложението в Париж.

Р ешението на Европейския съюз за забрана вредните емисии от автомобии от 2035 г. да бъде преразгледано, за да се даде шанс и по-голяма роля на хибридите в прехода към пълна електрификация.

С такова предрожение излезе главният изпълнителен директор на концерна Stellantis Карлос Тавареш по време на пресконференция на парижкия автосалон, предаде Autonews.

Това е от съществено значение, отговори португалецът на въпрос дали забраната се нуждае от преразглеждане. - Взетото догматично решение за забрана на продажбата на замърсяващи превозни средства от 2035 г. има социални последици, които са неуправляеми.“

Думите на Тавареш идват в момент, в който ЕС финализира пакет от предложения за климата, включващ ефективна забрана за продажба на нови коли с ДВГ от 2035 г.

Според предложенията на ЕС, plug-in хибридите ще се считат за превозни средства с ниски емисии само до 2030 г.

Тавареш добави, че принудителният преход към EV, които са по-скъпи от колите с ДВГ (и от хибридите), ще направи притежаването на автомобил недостъпно за мнозина.

Ако откажете достъп до свобода на придвижване на средната класа, ще имате сериозни социални проблеми“, прогнозира един от най-влиятелните мениджъри в автомобилния бранш.

Някои производители възприеха хибридите, особено тези с plug-in, като междинна технология, до достигането до BEV. Те казваха, че след като инвестират милиарди в тях, трябва да им бъде позволено да ги продават по-дълго.

Това, което трябва да предложим на нашите европейски лидери, е преходно решение“, каза Таварес. - С “мек хибрид” можете да поддържате достъпни цени и да намалите емисиите на CO2 с 50 процента.“

Любопитно е, че подобна теза застъпва и BMW - за рязкото преминаване на EV след забрана на ДВГ. А и други производители.

Европейски съюз забрана на ДВГ хибриди нови автомобили Stellantis Карлос Тавареш