Peugeot 307 се появява през 2001 г. и остана на конвейра до 2008-а. Качествата на модела са засвидетелствани с отличието „Автомобил на 2002 г. в Европа”, побеждавайки Renault Laguna и Fiat Stilo. През 2002 г. гамата от 3- и 5-врати хечбеци се допълни с 307 Break и 307 SW.
Купето на 307 SW е достатъчно просторно за петима пътника. Интериорът е организиран много ергономично. Типично по френски, за удобството на пътниците е мислено дълго и задълбочено. Има достатъчно ниши за съхранение. Салонът на Peugeot 307 беше сред най-просторните в класа си за времето. Покривът е доста висок, което означава по вертикално и високо сядане, по-лесно влизане и излизане от колата, нещо доста важно за по-възрастните пътници. Естествено трябва да се отбележи стъкленият покрив, който „отваря” интериора. Филип хвали много и седалките- Мястото отзад също е достатъчно, колената не се търкат в гърба на предната седалка, а главата и на по-високия пътник не опира в тавана. Оплакванията тук са свързани със сглобката.
Купето е поцинковано, а това е гарант срещу ръжда. Проблемен е предният капак, защото е алуминиев и при смяна…
Българите обичат големите двигатели, затова 2,0-литровият дизел е много добър вариант (от 138 до 177 к.с.). Ако моторът е с DPF, той трябва да се смени след 90 000 км. Възможен е проблем с турбото. Но пък не може да се отрече, че френските дизели са едни от най-икономичните на пазара.
Не трябва да се пренебрегва 1,6-литpовият дизел cъc 110 конски сили. Монтира се на 307-ицата, в наследника му – 308, а също и в 301. Този двигател бе продаден като технология на BMW и се вграждаше в предишното поколение Mini Cooper.
Бензиновият избор, който препоръчва Филип, е 2,0-литров със 136 к.с.
Като проблем се посочва кормилната щанга, която се „обажда” при над 100 000 км. Препоръчително е обслужването ангренажния ремък и ролките да се направи около 120 000 км.
Предното окачване е разположено едно над друго люлеещи се рамена, спирачни пружини, телескопични амортисьори и напречна стабилизираща щанга. Отзад е с надлъжно люлеещи се рамена, торсионни пръти, телескопични амортисьори и напречни стабилизиращи щанги. По разбитите ни пътища повечето коли нямат голям шанс, но е много добре, че отзад не е торсион.
Повече от Филип във видеото.
Четете още:
Peugeot 3008 спечели приза „Автомобил на 2017 година в Европа”