Н яма да забравя автомобилното изложение в Париж през 2004 г. Дизайнерският екип на VW, начело с шеф дизайнера професор Варкус, е строен пред тълпа журналисти. Пред строя на групата дизайнери стои турският дизайнер Мурат Гюнак, чието има стана известно с работата му по Mercedes SLK и Peugeot 206. След повече от две десетилетия професор Варкус предава диригентската палка на младия си турски колега. Причината за радикалната промяна бе консервативната философия на професор Варкус. Според нея клиентите на компанията се идентифицират с различните модели, затова техният дизайн не трябва да се променя радикално, а просто трябва да бъде освежаван периодично, въпреки радикалните новости в анатомията на модела. Тогава бе показан Passat 6.
Сещам се за тази сцена заради днешната тема: Passat Variant B5.5. Няма как човек да не се съгласи, че това е автомобилът на народа. Хем любима марка, хем евтин за поддръжка, ако не си много придирчив, ще вземеш и нещо „тънко”. Ако пък си: изборът е голям, предлагането също.
В този конкретен случай моделът е с 2,0-литров бензинов мотор, който, според Филип, е един от най-търсените. Не е особено претенциозен, а и веднага монтира (ако не е направено) газ. Другият най-популярен модел е 1,9 TDI, но помпа-дюзата винаги може да даде някакъв проблем. Останалите двигатели въобще няма да ги споменаваме, защото те са около 15-ина възможности. Има дори 4,0-литров W8 мотор! В цялото това моторно разнообразие внимавайте да не се объркате само с 2,5 TDI.
Това е фейслифтът на „петицата”, като промените спрямо 5.0 не са кой знае какви като визия, по-скоро 5.5 е по-устойчив на ръжда. Оглеждайте се за нея, ако решите да купувате, защото, нали знаете? - жена, корем, кофраж и ръжда тръгнат ли – спиране няма.
Проблем при този Passat може да се окажат и многото носачи, а цената на един на старо е между 50 и 200 лв.
Какъв е проблемът в интериора? Недостатъчното място на задния ред седалки, нещо, което не беше така при „тройката”.
Ако трябва да обобщим темата Passat, то може да се каже, че върви доволно и харчи малка. Доволно здрав автомобил е, но проблемът му е, че на вид е пенсионерски автомобил, а емоцията в него е нулева. Повече във видеото.
Четете още:
Новият VW Amarok е тренирал здраво за мускулна маса (тест драйв)
В Лондон си имат двуетажните автобуси, в Хамбург - автобус-амфибия