О чаквахме го. Mercedes-AMG GT Concept е отговорът на компанията срещу Porsche Panamera, по-конкретно: Panamera Turbo S E-Hybrid. Срещу него съгражданите от Щутгарт вадят това прекрасно GT с 4,0-литров битурбо V8 двигател и монтиран на задната ос електромотор.
За дизайна на AMG GT Concept може да се каже много. Аз ще се задоволя само с определението прекрасен и уточнението, че това е най-добрият опит на Mercedes да комбинира седан и купе в един автомобил. Изглежда страхотно.
AMG GT Concept приема заоблената форма на AMG GT Coupe, като го удължава съществено, за да могат да бъдат поместени още две врати. Компанията не крие, че този изваяно и заоблено оформление „загатва за екстериорния дизайн на серийния модел”. А той няма да се забави, той като още догодина може да го видим в пряк пазарен двубой с Panamera.
Концепцията се откроява със супер тънки фарове и 3-мерен ефект за задните светлини. Традиционните огледала са заменени от камери, които придават още по-аеродинамичен вид на автомобила. В централният и страничните въздухозаборници има активни клапани, които се отварят и затварят автоматично, за да се оптимизира аеродинамичната ефективност и охлаждането. Отзад погледът привлича централно разположеният трапецовиден ауспух, който акцентира дифузьора под него.
GT Concept комбинира добре познатия 4,0-литров битурбо V8 с монтиран отзад електромотор. Тази конфигурация осигурява максимална мощност от 805 к.с., задвижващи четирите колела. Ускорението до 97 км/ч (60 мили/ч) става за по-малко от 3 секунди, което е впечатляващо, меко казано, тъй като говорим за тежък, луксозен и масивен автомобил. Моделът оже да се движи и само на електричество.
Четете още:
Изглежда плашещо, изглежда като новия „Батмобил”
Peugeot 3008 спечели приза „Автомобил на 2017 година в Европа”
PSA купи Opel и става вторият по големина производител в Европа